Csaknem telt ház előtt mutatták be a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Puccini egyik talán legszebb operáját, a Toscát. A férfi főszerepre a szervezőknek sikerült megnyerniük napjaink egyik leghíresebb tenorját, Francesco Melit, aki egyébként először járt Budapesten, de tervezi, hogy még turistaként is visszatér. Az ismert művész a Metropolnak mesélt a művészetről és a szenvedélyeiről.
Mi történik akkor, ha egy nőbe egyszerre két férfi szeret bele, miközben az egyiknek hatalma is van a másik felett? Amennyiben mindez egy operában esik meg, a válasz nem kétséges. Puccini tragikus operája éppen erről szól. Cavaradossi, a festő és Tosca, az énekesnő kapcsolatát nem nézi jó szemmel Róma rendőrfőnöke, Scarpia, ezért egy adandó alkalommal, hogy az útjából félreállítsa riválisát, halálra ítéli az Angyalvárból megszökött barátját bújtató piktort. Tosca egy késsel szíven szúrja a hozzá aljas szándékkal közeledő fegyverest, Cavaradossit kivégzik, de az énekesnő sem kerüli el végzetét, öngyilkos lesz, midőn Scarpia emberei érte mennek.
Francesco Meli nem kifejezetten távolságtartó ember. Megtartva komolyságát a tréfás kérdésekre is készséggel válaszol. Mi pedig éltünk a lehetőséggel, ezért megtudakoltuk, igaznak tartja-e a mondást, hogy a nők csak bajba keverik az embert? Cavaradossi alakítója elnevette magát.
„Nem! A lényeg, hogy nem szabad két férfinak ugyanazt a nőt megszeretnie” – mondta, utalva karaktere sorsára. Meli egyébként először járt hazánkban. Két előadásra szerződött, ezért arra nagy sajnálatára nem jutott ideje, hogy a magyar fővárost alaposabban megismerje, de tervezi, hogy egyszer a családjával, magánprogram keretében is visszatérjen. Francesco Meli egyébként a szabadidejében szívesen fényképez, és a konyhában is feltalálja magát. Múzeumba is szívesen jár.
„A családomnak él Budapesten egy nagyon kedves barátnője, ő biztosan szívesen körbevezet bennünket” – mondta kérdésünkre. Francesco Meli alapvetően víg kedélyű ember, hazánkban is jól érezte magát, pedig igencsak zsúfolt az élete. Budapest előtt ugyanis Chicagóban kellett helytállnia, tőlünk pedig Londonba utazott tovább, ahol egyébként a szintén operaénekes feleségével is találkozott.
Aki a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon megfordul, rendre pozitív tapasztalatokkal távozik. Melinek is tetszett a Duna által biztosított különleges klíma, illetve a nézőtér egyedi hangulata. Más kérdés, hogy vajon operaénekesként mit gondol a hangosításról? Elvégre ebben a műfajban a kőszínházakban nem szokás mikroportot használni.
„Többször énekeltem szabadtéren a veronai arénában is, és ott olyan jó az akusztika, hogy mikrofon nélkül is jól hallatszott a hangom. Itt szükség volt az erősítésre, de ez talán nem vett el semmit a nézők élményéből” – mosolygott az énekes, aki már gyermekkorában megszerette az operát. Egyszerűen elvarázsolta a hangok világa, ezért számára sosem volt kérdés, hogy melyik pályát választja magának.
A Margitszigeti Szabadtéri Színháznak rengeteg visszatérő világsztárvendége van, akik gyakran esnek szerelembe a várossal, és a különös atmoszférájú Margitszigettel, ahol a Víztorony tövébe áll a meseszép színpad. Visszatérő vendég Magyarországra és a Margitszigetre Jose Cura, az argentin operalegenda is. 2000-ben volt az első fellépése Magyarországon. „…egyben az első utam erre a csodálatos helyre. Addig semmilyen kapcsolatom nem volt az országgal, azóta viszont annál több minden köt ide. A világ zenei életében Magyarország előkelő helyet foglal el. Részemről a magyarországi fellépések az egyik legjobb döntés volt” – nyilatkozta a Papagenónak.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre