
Brutális tettre ragadtatta magát egy férfi: megölte a feleségét, és édesanyját sem kímélte
Látogatóban voltak, amikor megtörtént a szörnyűség.
Káposztásmegyeren az elsők között vezetik be az újítást. A metróbuszok sok kérdést vetnek fel, dugótól tartanak a helyiek.
Metróbuszok bevezetését tervezi a BKK. Mint ahogy azt a Metropol megírta, nagy vitát váltott ki a bejelentés, sokan a káoszt látják benne, nem a fejlődést. Az autósok attól tartanak, hogy a program hatására még nagyobb dugók alakulnak ki a fővárosban.
A bejelentés kapcsán Kőrösi Koppány városfejlesztési szakember lapunknak elmondta, hogy Budapest közúthálózata leterhelt, bárhová tervezik, mindenképp dugót fog okozni a metróbusz.
Valahogy úgy képzelték el szerintem, mint a biciklisávokat, amit ugye elkarózgattak. Ha elkarózgatnak kétszer egy sávot, mert ugye ennek a metrópótló busznak az lenne a lényege és az értelme, hogy jóval olcsóbb ilyet csinálni, mint villamospályát vagy különösen olcsóbb, mint metrópályát vagy gyorsvasúti pályát. A metrót, azt vagy kéregben kell vinni vagy alagútban fúrni, a gyorsvasúti pályát pedig erősebbre is kell építeni, mint a villamosnak a pályáját. A lehető legolcsóbb megoldás, az valóban ez a dél-amerikai stílusú metróbusz
– mondta a szakember akkor, amikor még nem tudtuk, hogy hová tervezik a metróbuszokat.
Pontos útvonalat most sem jelöltek ki. A közleményben annyi szerepelt, hogy az első metróbuszjáratok Káposztásmegyerről, Pesterzsébetről, Zuglóból és Rákosszentmihályról indulhatnak majd.
A bejelentés hírére feszültség alakult ki Káposztásmegyeren.
A közösségi oldalakon többen is kifejezték aggályaikat. A legtöbben attól tartanak, hogy a változtatás nem megoldaná, hanem súlyosbítaná a közlekedési problémát. Nehezményezik azt is, hogy nem tartanak lakossági egyeztetést, nem kérik ki a helyiek véleményét.
Bár nem tudom, ezek a buszok milyen útvonalon fognak közlekedni, valószínűleg a Külső-Szilágyi úton. Remek lenne a reggeli csúcsforgalmat még buszokkal is terhelni. Így sem lehet kikanyarodni normálisan pl. a Járműtelep utcáról. Az Óceánárok utcai kereszteződésig is folyton áll a sor. Szerintem a villamos tökéletesen megfelelő bejutni a metróhoz, 11-15 perc alatt bent van Újpest-központban. Nem igazán látom, a busz miért lenne jobb, gyorsabb
– írja egy felháborodott helyi lakó. Többen egyetértenek vele.
Amikor Káposztásmegyerre költöztünk, 1989-ben, 1991-re ígérték a metrót. Most meg buszokat kapunk? Hát köszi
– nyilvánul meg szarkasztikusan egy másik helyi.
Újpestről a legegyszerűbb és leggyorsabb út a belvárosba, az a vonat… 15 perc alatt bent van a Nyugatiban Rákospalota-Újpest megállóból, tehát átszállás nélkül, és havi BKV-s bérlettel használható
– jegyezte meg jogosan egy másik kerületi lakos.
A térség közlekedésének fejlesztése visszatérő téma. Ahhoz nem fér kétség, hogy javítani kell a káposztásmegyeri közlekedést, de mindenki attól tart, hogy ez a megoldás csak újabb torlódásokat, dugókat fog okozni. A metró vagy a villamosvonal meghosszabbítása nyújtana valódi segítséget a káposztásmegyerieknek.
Látogatóban voltak, amikor megtörtént a szörnyűség.
Szerinte nincs köze a luxusvillához amiben lakott.
Éveken át magukra voltak utalva.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre