Idén is hatalmas akciókkal várnak az üzletek Black Fridaykor, de vigyázat, nem minden az, aminek látszik. Bár a hatalmas százalékokat hirdető, fényárban úszó táblák csalogatóak lehetnek, az akciók nagy része gyakran csak előre kitervelt üzleti fogás.
Ha ebben az évben nem akarsz felesleges tízezreket elkölteni csak azért, mert azt hiszed, az évszázad legzsírosabb üzletét kötöd meg, tudd meg te is, hogyan vernek át a cégek Black Friday idején. A Black Friday nevű őrület Amerikából indult el világhódító útjára, ám azóta már szinte mindenhol a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelenti, amikor bizony mindenkinek kinyílik a pénztárcája, amit a cégek ki is használnak. Magyarországon első alkalommal 2014. november 28-án tartották meg a Black Friday nevű akciót, amelyen átlagon felüli árkedvezményeket kínáltak a vásárlóknak. Vagy legalábbis azt mondták. És persze ezt mondják most is. A valóság azonban az, hogy a legtöbb esetben csúnyán rászedik a gyanútlan vásárlót.
Sok akciósnak hirdetett termék nem olcsóbb, mint a Black Friday előtt vagy máshol. Bevett gyakorlat, hogy a kampány előtt emelik meg az árakat, hogy úgy tűnjön, hatalmas árzuhanás történt egyes termékeknél.
Gyakran azokat a termékeket akciózzák le nagyon, amikből már alig van raktáron. Ezzel a fogással odavonzzák az embereket, akik élethalálharcot vívnak, hogy megszerezzék az utolsó darabot még a másik előtt. Persze a többi terméknek alig csökkentik az árát, de ha már ott vagy, megveszed, amire szükséged van.
Bár a termék akciós, a szállítási költséget úgy megemelik, hogy végül ugyanannyit fizetsz ki érte, mint akció nélkül.
Gyakori trükk az is, hogy nem százalékkal írják ki, mennyi a kedvezmény, hanem forintban, így a vevő megörül, mennyit spórol, de nem veszi észre, hogy ez csak 20-30%, az ígért 50-70% helyett.
Ilyenkor rengeteg a hamisítvány is a piacon, főleg online. Szinte alig lehet észrevenni a különbséget, mert az óriási Black Friday felirat megzavarja az embereket. Ilyenkor nemhogy nem spórolsz, de gyakran a többszörösét fizeted ki egy replikának, amit eredetiként rendeltél meg abban a hiszemben, mekkora üzletet csinálsz.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre