Második alkalommal rendezték meg a Mészáros Csoport által életre hívott High-Tech Suli program konferenciáját. A leginnovatívabb pedagógusok díjat kaptak a Hight-Tech Suli program oktatási konferenciáján.
A szakmai párbeszéden alapuló tudásmegosztás, a leginnovatívabb pedagógiai módszertanok és a legújabb nemzetközi oktatási trendek is fókuszba kerültek a Mészáros Csoport által életre hívott High-Tech Suli program második alkalommal megrendezett konferenciáján. Az eseményen mintegy 150 pedagógus: iskolaigazgatók, tankerületi vezetők, oktatási szakemberek vettek részt. Idén a leginnovatívabb tanárok szakmai elismerésekben és pénzjutalomban is részesültek.
A High-Tech Suli program a 2020-as indulása óta az ország egyik legátfogóbb intézményfejlesztési programjává vált, közel másfél milliárd forintot fektettek bele. A széles társadalmi lefedettségű kezdeményezés a hazai oktatási intézmények bevonásával és a legmodernebb technikai eszközök, valamint pedagógiai módszertanok segítségével olyan kompetenciák fejlesztésének a lehetőségét teremti meg a diákok számára, amelyekre másként talán nem is lenne esélyük. Az idei évben a program összesen mintegy 260 millió forinttal járult hozzá a tanulók innovatív szemléletű képzésének és pályaorientációjának támogatásához, a jövőre való felkészítésükhöz, amely a későbbiekben a munkaerőpiaci elhelyezkedésüket szolgálja.
Azért fektetünk az oktatás támogatásába, mert közel áll a szívünkhöz. Sok gyermek van a családban. Szeretünk a gyermekekkel foglalkozni
– mondta dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke.
A Mészáros Csoport által létrehozott HTS-program közösségének jelenleg 40 intézmény lehet a részese. Az egyre dinamikusabb fejlődésnek köszönhetően fokozottan nő az igény a szakmai párbeszédre és tudásmegosztásra. A második alkalommal megrendezett High-Tech Suli program konferenciáján ezen volt a hangsúly, de a részt vevő mintegy 150 pedagógus – iskolaigazgatók, tankerület-vezetők, oktatási szakemberek – megismerhették a legújabb hazai és nemzetközi trendeket, valamint a jövő oktatását bemutató előadásokon vehettek részt.
A konferencián díjazták a programban részt vevő leginnovatívabb pedagógusokat, akik pénzjutalomban is részesültek. A megtisztelő elismeréseket azok a tanárok kaphatták meg, akik magas színvonalú munkájukkal, a korszerű digitális technológia és pedagógiai módszertan kreatív alkotó használatával kiemelkedő eredményeket értek el.
Az idei konferencián adtunk át először díjakat azoknak a pedagógusoknak, akik kiemelkedőt tudtak alkotni a program nyújtotta szakmai támogatásnak köszönhetően. A legjobbak között van olyan, aki évtizedek óta dolgozik a tanári pályán; generációk nőttek fel a keze alatt és a munkásságának egyfajta megkoronázásaként tekint erre a díjra, illetve van olyan is, akinek még ugyan nincs akkora szakmai tapasztalata, mert pályakezdőként vívta ki a legjobbaknak járó elismerést, de az iskolája és diákjai számára teljesen új szakmai dimenziókat nyitott meg
– mondta el dr. Várkonyi Andrea.
A HTS-programban idén először jelent meg a tantermek keretei közül kilépő, nyílt tanulási terek fejlesztése. A téma nemzetközi példáit és elméleti hátterét Bart Verswijvel, holland oktatási szakértő mutatta be, a Future Classroom Lab képviseletében. A High-Tech Suli program szakmai vezetője, Horváth Ádám így nyilatkozott ennek kapcsán: „A program fő fókusza a 21. századi digitális tantermek felszerelésén keresztül új pedagógiai szemlélet megismertetése és alkalmazása, de folyamatosan figyeljük és dolgozunk azon, hogy mik azok a nemzetközi szinten már működő megoldások, amelyeket érdemes itthon is megvalósítani. Bár még a fejlesztési szakaszban vagyunk, de ilyen például a kültéri, természettudományos labor, illetve az, hogy hogyan lehet egy iskola auláját az oktatás színterévé is tenni.”
A konferencián a HTS-program által biztosított modern eszközöket legjobban kihasználó, a tanulók számára a legtöbb innovatív pedagógiai-módszertani megoldást kínáló iskolák osztották meg egymással gyakorlati tapasztalataikat. Bemutatkoztak azok az oktatási intézmények is, amelyek a program segítségével jutottak el nemzetközi robotikai versenyek döntőjére, Panamába, Bresciába, vagy éppen a törökországi Izmirbe. Az előadások és a workshopok mellett egy manapság népszerű „Teachmeet” is megszerveztek, ennek keretében a legjobb hazai digitális és innovatív pedagógusok mutattak be szakmai megoldásokat, pedagógiai ötleteket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre