Elégedetlenek voltak az emberek a főpolgármester teljesítményével, szerintük körülbelül ugyanolyan gyakorisággal közlekedtek a járatok augusztus 20-án este, mint a hét bármely más napján. Többen hazáig gyalogoltak, akár a Batthyány tértől az Ecseri útig.
„A főváros lesz@ta az embereket. Több ezren maradtak ott a Batthyány téren, egymást taposták, szörnyű volt a helyzet. Semmi tájékoztatás a tömegközlekedésről. Csoda, hogy nem történt haláleset, olyan tömegprés alakult ki, tele gyerekekkel, idősekkel. A mentő sem tudott átmenni a tömegen. Ez nem a szokásos helyzet volt, máskor is voltam kinn, ez valami katasztrófa volt” – jelezte egyik olvasónk, de többen panaszkodtak lapunknak amiatt, hogy Karácsony Gergely főpolgármester finoman szólva sem biztosította a megfelelő tömegközlekedést a tűzijáték után.
Kiakadtak a tűzijáték nézői, eddig nem tapasztalt állapotokról panaszkodnak. A többség katasztrófafilmhez hasonlította a szerintük „nem létező” tömegközlekedést. Nagyítóval kellett keresni a járatokat, volt helyszín, ahol 1,5 óra alatt sem metróra, sem buszra, sem villamosra nem lehetett felszállni. A legborzasztóbb az volt állításuk szerint, hogy a tömeget irányító, hangos utazási tájékoztató sem volt sehol, senki nem tudta, hogyan utazhat haza vagy milyen járattal tudja megközelíteni autóját. Egy idő után pánikhangulat alakult ki, mindenkinek elfogyott a vize, a gyerekek sírtak, a tömeg egymást taposta, sokan Karácsony Gergely lemondását követelték.
A tűzijáték után a metróra 45 perc alatt sem tudtunk felszállni a Batthyány téren. Akkora tömeg várakozott, hogy amikor megfordultam a vendégem kislányához, egyszerűen nem tudtam visszafordulni. Valaki rosszul lett, de a mentőnek nem tudtak utat nyitni az emberek, így nem is tudom, mi lett az eset vége. Amikor kezdett feloszlani a tömeg, elindultunk gyalog Pestre, több ezer ember sétált át velünk együtt az addigra megnyitott Margit hídon. Fel akartunk szállni a villamosra, de csak 00.15 körül bukkant fel egy 6-os villamos, amelyre a tömeg negyede sem fért fel, mi sem. A második »szardíniásdobozzal« elértünk a Blahára, onnan az Örsre már indultak éjszakai járatok, de mindegyiken »ezer« ember volt, 01.45-re értünk haza
– mesélte Angéla, aki szerint tragikus volt az egész. „Karácsony lemondását azért is követelték sokan, mert már délután lehetett látni, hogy óriási tömeg lesz. 19.00 órakor sem álltak meg a metrók néhány állomáson, annyira tele voltak a szerelvények, nem lehetett felszállni rájuk. A fiam például továbbutazott, mert nem tudott leszállni emiatt ott, ahol akart. Tehát akkor tudható volt, hogy este mekkora tömeg akar majd haza is utazni, mégsem történt semmi lényegi intézkedés a BKK részéről. Állítólag egy plusz metrójáratot indítottak, de ez édeskevés volt.”
„A drágalátos főpolgármesterünk és a BKK vezetője úgy gondolta, hogy ez is ugyanolyan nap, mint a többi, és nem kell több metrószerelvény vagy villamos. És a busznak is elég, hogy úgy járjanak, mint minden másik hétvégén : félóránként!” – panaszolta felháborodva Szabina, aki végül gyalog ment családjával az Ecseri útig. Mint mesélte, mire éjjel odaértek a Deák térre, ahol a 3-as metróra szerettek volna átszállni, egy BKK-munkatárs azt közölte velük »magas lóról, hogy azért nem jár a metró, mert éjfél elmúlt!« Ott nem éppen szép szavakkal illettük őket, Karácsonyt és mindenkit, aki rá szavazott..."
Talpassyné Nagy Margó szintén Budáról akart többedmagával átjutni Pestre, neki sem sikerült.
„Amíg a tömeg jó háromnegyed órát várakozott a metró körül, senki semmit nem mondott, pedig a lejáratnál volt hangszóró is. Feltételezhetően szándékosan voltak hanyagok, a főpolgármester nem akarta hazaszállíttatni a tűzijáték résztvevőit. Szerintünk nagy valószínűséggel ez szándékos volt a főváros részéről” – vélkekedett.
Félreértés ne essék, mindenki tudta, hogy a tűzijáték után várakozni vagy kicsit gyalogolni kell a hazajutáshoz. Az utasok a mérhetetlen szervezetlenséget, a tájékoztatás teljes hiányát nehezményezték, és azt, hogy miután egy órával eltolódott a tűzijáték az időjárás miatt, sem a főváros, sem a BKK vezetői nem intézkedtek, hogy tovább és sűrűbben járjanak a tömegközlekedési járatok.
Lapunk megkereste a BKK-t, miért nem gondoskodtak a tűzijáték estéjén szükségessé váló tömegközlekedésről, válaszukkal frissítjük cikkünket.
Frissítés:
A BKK kérdéseinkre azt válaszolta, hogy számos megállóban, állomáson és járművön, összesen 1157 helyen helyezett ki tájékoztatókat, emellett közterületi kijelzőkön, a BKK weboldalán és közösségi oldalain is tájékoztatta az utasokat. „A változásokat valós időben kezelő BudapestGO alkalmazásban is folyamatosan elérhetők voltak az aktuális forgalmi információk”- közölték.
A metrók a hétköznapi csúcsforgalomban szokásos sűrűséggel közlekedtek, „a belvárosi járatok üzemzárásig jellemzően dupla sűrűséggel közlekedtek, de például a 6-os villamos még éjfél után is 5 percenként járt.” A külső kerületekben a metró végállomásoktól, csomópontoktól sűrített autóbuszközlekedést biztosítottak, néhol csuklós buszok jártak. Sűrítették az éjszakai járatokat is.
A BKK szerint a tűzijáték befejezése után bő egy órájuk volt a résztvevőknek, hogy a belvárosi területről hazautazzanak. Mint az cikkünkből és olvasóink panaszaiból kiderül, ez kevés volt és azt a BKK is elismerte, hogy az üzemidőt nem hosszabbították meg.
Utolsó megjegyzésükkel azonban egyetértünk: „Ezúton is köszönjük a több mint 50 forgalomirányító diszpécser és mintegy 2000 járművezető kollégának az augusztus 20-i szolgálatot.”
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre