Történelmi léptékű, hogy újra magyar kézbe került a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A légikikötő régóta az utasokat szolgálja, és a hazai-nemzetközi közlekedés egyik ékköve. Galériánk bepillantást enged a történelmi hely több, mint 70 évébe.
Sokáig belegondolni is rossz volt, hogy a történelmi viharokat, válságokat, háborúkat átvészelt budapesti nemzetközi repülőtér 2005-ben külföldi vállalat kezébe került. Azóta sokan remélték, hogy egyszer újra a Magyar Állam tulajdonába jut vissza, míg végül egy hosszas tárgyalás sorozat után az emberek egyik nap a jó hírre ébredtek, amikor június 6-án kiderült: újra magyar kézben van a legismertebb repterünk!
Szívéhez kapták az emberek a kezüket, amikor közel húsz év után, 2024 június elején bejelentette a Nemzetgazdasági Minisztérium (MGM), hogy sikerült visszavásárolnia az Orbán-kormánynak a korábbi ferihegyi repülőteret.
Ahogy arról a Metropol korábban beszámolt, a visszavásárlási üzletet egy nemzetközi eladói körrel ütötték nyélbe. A kézrázással a Magyar Állam 80 százalékos, míg a francia társbefektető VINCI vállalat 20 százalék tulajdonrészt szerzett a Budapest Airport Zrt-ben. Hatalmas összegek cseréltek gazdát: a vételár 3,1 milliárd euró, a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt pedig meghosszabbították.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér újra magyar kézben, „a gép leszállt”, és ennek apropóját összegyűjtöttünk a reptér 1950-es megnyitása óta készült fotókból néhányat. Nosztalgiafotókon mutatunk be néhány érdekességet, amit garantáltan nem tudtad a Liszt Ferenc repülőtérről!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre