
Figyelmeztet az orvos: ezért ne hagyd soha a kutyádnak, hogy megnyalja az arcod
Kiskedvenced szájában életveszélyes baktériumfertőzés is lehet.
Francia parfüm, Csepel kerékpár, játékok, neonfényes kirakatok, mozgólépcsős áruház és sok vásárló. A mai fiatalok elképzelni sem tudják, milyenek voltak a régi szocialista áruházak a fővárosban. Lapunk retró hangulatú képekben mutatja, hogy miket lehetett kapni és mekkora árudömping várta a vásárlókat.
A mai fiataloknak nehéz elképzelni, milyenek voltak régen az áruházak, ahol régen vásároltak az emberek. A rendszerváltás előtt, csak akkor találkoztunk szemet szájat elkápráztató óriási áruházzal, ha külföldre utaztunk. Itthon viszont reneszánszát élték az állami áruházak, amelyek valahol a mostani plázák elődjei voltak. Képes összeállításunkban a főváros meghatározó és legnagyobb üzletek mindennapjaiból állítottunk össze egy válogatást.
Viszont a szocialista vezetés is létrehozta a saját áruháztípusát, ahol minden kapható volt, amit az akkori vezetés megengedett. Volt az Úttörő és Ifjúsági Állami Áruház, amely csak a gyerekeknek kínálta portékáit. A Blaha Lujza téren a híres Corvin áruházban elsőként volt mozgólépcső és a Centrum Áruházak is vonzották a tömegeket. A mai Andrássy út egyik legkülönlegesebb épületében volt a főváros első modern áruháza, az akkori Párisi Nagy Áruház, amely sokszor olyan tömeget vonzott, hogy egészen a terézvárosi templomig állt a sor, már az ötvenes években is. A kereskedelem pörgött ugyan, de a nyugati termékeket kevésbé lehetett kapni. A Skála Áruház volt az első olyan kereskedelmi központ, ahol francia vagy nyugatnémet áruk is kaphatók voltak. 1976-ban, Budán nyitotta meg kapuit a vásárló előtt és azonnal óriási sikere lett, hogy országszerte nyíltak a nagy megyeközpontokban is a helyi 'skálák'. A Nyugati pályaudvarnál pedig 10 évre rá építették a legmodernebb áruházat a Skála Metrót, a vonattal érkező vásárlók örömére is. Annyira lépést tartottak az akkori technikai újításokkal, hogy a Skála áruházakban már a nyolcvanas években bevezették a vonalkód használatát, amely igazából a kilencvenes években terjedt el.
Képes összeállításunkban a legnagyobb áruházak mindennapjaiból állítottunk össze egy válogatást. Láthatunk az akkori korban divatos televíziót, Csepel motort, totózásra felhívó kirakatreklámot, áruházak kirakatait a hetvenes évekből és sok-sok vásárlót.
Milyen is volt ezekben az időkben a vásárlás? Galériánkat a képre kattintva nézheted meg!
Kiskedvenced szájában életveszélyes baktériumfertőzés is lehet.
A 65 éves Diana élete egy másodperc alatt 180 fokos fordulatot vett.
Vagyonelkobzás, kitiltás, őrizetbe vétel – ezekkel számolhatnak a dílerek.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre