Dugók voltak a nagyobb csomópontokon, így például az Üllői úton, a Váci úton és a Nagykörúton is. Ennek legfőbb okai a teljesen értelmetlen és kihasználatlan biciklisávok, amik zöld karókkal lettek elkülönítve, és biciklisek egyébként nem igazán használják. Ugyanakkor a budaiak sem örülhetnek, hiszen ott a Lánchíd van lezárva az autósok elő, így ott sem lehet közlekedni. A totális közlekedési káosz közepette Karácsony Gergelyék ráadásul még a tömegközlekedéshez szükséges vonaljegy árát is megemelték.
Elkezdődött az új tanév, és ahogy arra számítani lehetett, óriási káosszal és dugókkal indult a szeptember elseje, főként Karácsony Gergely elhibázott döntései miatt.
Az egyik legjobb példa erre mostanában az Üllői úton kialakított, zöld karókkal elválasztott biciklisáv, amely korábban buszsáv volt és ahol a mentősök nem férnek el az átalakítás óta. Az még bosszantóbb, hogy ezt a biciklisávot gyakorlatilag senki sem használja, ahogyan a Nagykörúton sem, ellenben hatalmas dugókat okoz a megmaradt két sávon minden nap, és ez jövő héttől valószínűleg még rosszabb lesz, amikor ténylegesen elkezdődik az oktatás.
A 96 millió forintból létrehozott, úgynevezett védett kerékpársávokat az Üllői úton és a Váci úton teljesen abszurd módon mindkét oldalon 3,5 méter szélességben hagyták, ami egy egyirányú biciklisávnak túl széles, viszont a mentők biztonságos és gyors haladásához, illetve adott esetben parkoláshoz már túl szűk. Azonban a mentősök mellett szeptembertől már az autósok sem tudnak közlekedni, mert a hatalmas forgalomnövekedést a két útszakasz nem bírja el.
A káoszt csak növeli a városban, hogy hiába rajzolta át csúcsidőben a 100E útvonalát ad hoc megoldásként a BKK, hogy elkerülje az Üllői úti káoszt: a Vitézy Dávid által jegyzett példa alapján a járat 30-35 perc helyett 50 perc alatt jutott el a repülőtérről a Deák Ferenc térre. Ennél is sokatmondóbb adat, hogy a buszsávban elért egy-két perc helyett nyáron 13 perc alatt tette meg az utat a dugóban araszolva a Corvin-negyedtől a Kálvin térig, tehát ez a rövid szakasz felelős a menetidő jelentős növekedéséért.
Az az autós, aki abban bízott, hogy esetleg a budai oldalon jobban jár a közlekedés szempontjából, annak szintén csalódnia kellett, a Lánchídon ugyanis nem haladhatnak át az autók. Ezt a döntést arra hivatkozva hozta meg Karácsony Gergely baloldali főpolgármester, hogy a fővárosiak egy apró töredéke támogatta ezt a tervét. Bár Karácsony Gergely a 2019-es önkormányzati választási kampányban azt állította, hogy a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési módokat részesítené előnyben az autókkal szemben, arra azonban senki sem számított, ami megválasztása utána következett. Átfogó koncepció nélkül, rajtaütés-szerűen létrehozott kerékpárutak, önkényes lezárások, forgalmi káosz, fullasztó dugók nap mint nap.
2020 tavaszán, a koronavírus-járvány első hullámának idején kezdték el kialakítani Karácsonyék a nagykörúti kerékpársávot, Amelyet sokszor éjszaka festettek fel, reggelre megbénítva a belvárost. A magyar autóklub elnöke arra figyelmeztetett, hogy 2020 szeptemberétől, az iskolakezdés idejétől forgalmi káosz lesz a Belvárosban, ami be is következett.
Aki pedig ezek után a tömegközlekedést választaná, szintén nem örülhet, ugyanis annak ellenére, hogy a főpolgármester választási programjában központi helye volt a tömegközlekedési szolgáltatások javításának – hiszen ez kulcskérdés a forgalomcsökkentés eléréséhez –, a jegyek és bérletek árának beígért csökkentése azóta sem került napirendre, az emelés annál inkább:
A VONALJEGY SZEPTEMBER ELSEJÉTŐL 450 FORINTBA KERÜL MAJD, A BUSZOKON MEGVÁSÁROLHATÓ JEGY ÁRA 600 FORINT LESZ, A TÍZES GYŰJTŐJEGYÉRT NÉGYEZER FORINTOT KÉRNEK EL.
Galériánk a tanévkezdő dugóról az alábbi képre kattintva tekinthető meg: