András figyelmeztet! Veszélyes módon villamosoznak a gyerekek Budapesten
Megdöbbentő dolgokat osztott meg egy III. kerületi villamosvezető, aki arról számolt be, hogy milyen módon kockáztatják az életüket a fiatalok a síneknél.
Egy Budapesten szolgálatot teljesítő villamosvezető megrázó dolgokat árult el a munkájával kapcsolatban a III. kerületi – Óbuda, Békásmegyer, Csillaghegy, Római-part, Kaszásdűlő – nyilvános Facebook-csoportban. András rámutatott, hogy mostanában egyre több fiatalkorúval találkozik a síneken, akik életveszélyes helyzeteket teremtenek, vagy éppen teljesen figyelmen kívül hagyják a veszélyt. A járművezető ezekre a dolgokra szeretné felhívni a szülők figyelmét a terjedelmes posztjában.
András az 1-es villamos vonalán tapasztal mindig balesetveszélyes helyzeteket Fotó: Metropol/Nagy Zoltán
„Tisztelt csoporttagok, szülők, kísérők! Az 1-es villamos vonalán vezetek mindennap, és szomorúan tapasztalom, hogy olyanra nevelik a gyermekeket, amit később nagyon nehéz lesz megváltoztatni, mint szokást” – kezdte beszámolóját András, aki kihangsúlyozta, milyen személyes tapasztalatai vannak:
„A még villogó gyalogoslámpán való átkelés megkezdése.
A villamosok után való rohanás, főleg a csúcsidőkben, ahol 3 maximum 4 percenként van a megállókban a villamos.
A tiloson való átszaladgálást, mivel a villogó zöld jelzésen – már az átkelést megkezdeni nem szabad – csak és kizárólag a kísérő vonható felelősségre, ha valami történik.
Nem kell egyébre gondolni, elég annyi is, hogy a gyermekek közül megbotlik egy a villamospálya egyik sínszálban, és máris kész a baj.”
András elárulta azt is, hogy ha már indulna a villamos, és akkor kezdik el a nyitásjelzőt nyomkodni, azzal csak késést generálnak, és a sofőrökkel szúrnak ki.
„Adott esetben elmegy a végállomási tartózkodási idő, így nem lehet eljutnunk mellékhelyiségre. Nem tudom, kell-e polgári foglalkozásban kibírni adott esetben 2 órát illemhelyiség használata nélkül” – mutatott rá a villamosvezető.
A villamosvezetőknek meghatározott menetidejük van, így nem igazán tudnak egy megállóban sokat időzni Fotó: Metropol/Máté Krisztián
András tanácsa a kísérőkhöz és tanárokhoz
A járművezető elárulta, ha egy kísérővel adott esetben nagyobb létszámú csapat utazik, akkor az ő le- és felszállásuk is többletidőt jelent, amit nem feltétlen tudnak belekalkulálni a villamosirányítók a menetidőbe. Ebben az esetben örülnének egy kis felkészültségre.
„Esetleg még egy pluszkísérő sem árthat, aki előreszalad a járművezetőhöz, és elmondja a célállomást, mert akkor tudunk úgy játszani az idővel, hogy legyen elég idő kényelmesen le- és felszállni. Tudják, a mostani világban sajnos nem a közlekedésben való együttműködés a jellemző, hanem az egyéni érdekek érvényesítése. Elhihetik nekem, sokat gondolkodtam, hogy leírjam-e ezeket a gondolatokat, de az utóbbi napok történései és a gyermekcsoportok közlekedése láttán néha elszörnyedtem. Sajnos volt egy baleset is, ahol egy 13 éves fiatal srác sérült meg, súlyosan. Kérem, legyenek a maguk és a mi segítségünkre, hogy az újabb generációnak ne a minél gyorsabban érjünk a célhoz legyen az első, hanem az, hogy odaérjenek, egészségben, biztonságban” – zárta sorait András.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Metropol Google News oldalán is!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.