– Nehéz idők járnak, összébb kell húzni a nadrágszíjat. Mondja egy lord a Magyarországon sikerrel játszott Csengetett Mylord? című vígjátéksorozatban, mely az 1930-as évek Angliájának társadalmi és gazdasági problémáiról szól. Sajnos ma is eléggé aktuális ez a mondat, hiszen mind több szektor válságáról (energia, élelmiszer) hallunk, olvasunk. Ebben a helyzetben egyre nehezebb nyereségesen működtetni a kis- és középvállalkozásokat, de szerencsére nem lehetetlen. Az eredményes online jelenlét talán sosem volt olyan életbevágó, mint ma. Nézzük, mit tehetünk e téren! (x)
A különböző válságok mellett sajnos az elszálló inflációval és az előbbiek mentén bekövetkező recesszióval is számolnunk kell már most, de a közeljövőben még inkább. A kkv-k számára eddig is nehézséget jelentett az, hogy a meglévő ügyfélkörüket növeljék, megtartsák, most pedig az is előfordulhat, hogy a törzsügyfelek is visszafogják a kiadásaikat. Mivel az emberek nagy része ma már az online térben érhető el legegyszerűbben, ezért ésszerű döntés, ha az online jelenlétünk erősítésében látjuk a kiugrási pontot.
Logikus, de hogyan? Erre keressük a választ az alábbiakban. Azonban először rögzítsük: az online marketing mára hatalmas iparággá nőtte ki magát, és Magyarországon is számtalan szakember tud a segítségünkre lenni. Ha kétségeink vannak, ne habozzunk keresni egy megbízható online marketingest!
Az online marketing egyre kevésbé olcsó, de szerencsére bizonyos eszközök használatával viszonylag mérsékelt pénzbefektetés mellett is látványos sikert érhetünk el. A teljesség igénye nélkül néhány eszköz, amivel erős online jelenlétet harcolhatunk ki magunknak:
Vegyük sorra őket!
Ahhoz, hogy az online marketingünk sikeres lehessen első és legfontosabb lépés egy megbízható, releváns, információgazdag, esztétikus honlap készítése. Saját tapasztalatból is tudhatjuk, hogy bizalmatlanságot kelt egy-egy gyatrán kinéző weblap, vagy olyan, ahol nehezen találjuk meg a minket érdeklő információt. És ezek még csak a laikusok számára is felismerhető ismérvek. Egy honlap szerkezete, a felhasználói élmény, és e kettőn kívül pedig még számos más technikai paraméter is rendkívül lényeges.
A sikeres honlap elkészítése a domain név kiválasztásától kezdve a design megalkotásán át a kész honlap szakszerű teszteléséig rengeteg lépést foglal magába. Mindezekben hatalmas segítség lehet egy tapasztalt webfejlesztő.
De természetesen nem ördögtől való az sem, ha saját magunk szeretnénk megpróbálkozni a vállalkozásunk weboldalának elkészítésével. Szerencsére találhatunk olyan, akár ingyenes anyagokat az interneten, amik végigvezetnek a weboldalkészítés lépésein.
A Google-ben is hirdethetjük a honlapunkat, vállalkozásunkat, ezek a hirdetések azonban csak addig futnak, amíg fizetünk értük. Egy-egy keresés alkalmával ezeket láthatjuk az első sorokban. Ettől különbözik az organikus (nem fizetett) forgalmat segítő SEO, amivel hosszabb távon sokkal jobban járunk, mint egy-egy kampányszerű Google-hirdetéssel.
A Facebookot – minden népszerűsége ellenére – nem ajánljuk feltétlenül a kisebb vállalkozások számára, mert itt bizony csak a hirdetésekbe ölt tetemes pénzzel lehet érvényesülni. Ezzel szemben a Google keresőben, bár itt is van fizetős hirdetési funkció, nyitva áll a lehetőség, hogy ingyenes módon, organikusan érjünk el érdeklődőket.
Végül nézzük meg alaposabban a SEO-t, azaz keresőoptimalizálást. A SEO összetett fogalma három területre osztható: technikai SEO, On-page SEO, Off-page SEO. Nézzük először, hogy mit takar a technikai SEO kifejezés!
A Technikai SEO foglalkozik az összes olyan technikai feltétellel, amelyekre szükség van ahhoz, hogy a Google érdemben tudjon foglalkozni egy weboldallal. Például, ahhoz, hogy a weboldalunk egyáltalán megjelenjen a Google találati listáján, indexelhetőnek kell lennie. Azaz szabadon bejárhatónak a Google algoritmusai számára.
Az On-page SEO elsősorban a weboldal tartalmára koncentrál, elsődlegesen a szövegekre, másodlagosan a képekre, esetleg videókra. Fontos, hogy a honlap tartalma, és a hozzá kapcsolódó technika elemek úgy legyenek kialakítva, hogy mind a felhasználók, mint a Google algoritmusai értsék, pontosan miről szól az adott honlap, mi a tematikája.
Az Off-page SEO a honlapon „kívüli” tényezők feltérképezésével foglalkozik, fő fókusza az úgynevezett linképítés. Ez nagyon leegyszerűsítve a különböző, erősnek számító portálokról a mi honlapunkra mutató linkek kiépítését jelenti.
Erre a kérdésre nem egyszerű a válasz, mert több tényezőtől is függ: mekkora büdzsénk van online marketingre, gyors eredmény kell, vagy belefér a hosszú távú, lassaban, de később is biztosan megtérülő építkezés?
Egy biztos: weboldalra szükségünk lesz, ezt nem tudjuk megkerülni. Ha életbevágó a gyors eredmény, akkor próbálkozhatunk hirdetésekkel (Facebook Ads, Google Ads), ha viszont költséghatékonyan szeretnénk tartós eredményt, akkor a SEO a jó megoldás.
És természetesen fektethetünk egyszerre több eszközbe is, ezzel is növelve az online marketingünk erejét, hatásosságát.
(x)
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre