A járványhelyzet kezdete óta hazánkban is elterjedt a home office, azóta a munkavállalók körében, különösen az IT-szektorban elvárássá vált ez a lehetőség.
Egyre gyakoribb jelenségé vált a külföldi cégeknél való munkavállalás úgy, hogy a kolléga saját országában, otthonában tartózkodik és onnan látja el a feladatait. Különösen jellemző ez a fajta határokon átívelő felállás az otthonról is végezhető munkákon belül a munkáltatók által különösen keresett szakmák – például IT-szakemberek – esetében. Ennek következtében a munkaerőpiac egy része egyre jobban globalizálódik; emellett egyre gyakrabban a fizetések és juttatások, és kevésbé a cég elhelyezkedése játszik döntő szerepet a munkahelyválasztás során.
A járványhelyzet kezdete óta a munkakeresők igényei is igazodtak a változásokhoz: gyakori elvárássá vált a home office lehetősége azokon a területeken, ahol ez kivitelezhető, és ennek teljesítése a vállalatok részéről gyakran döntő jelentőségű lehet a toborzási versenyben.
„A távmunkával és a home office-szal kapcsolatos hosszú távú vállalati döntések meghozatala előtt érdemes folyamatosan mérni a munkavállalók visszajelzéseit, igényeit, és végül a hosszabb távú tendenciák alapján mérlegelni. 2022-ben is kulcsfontosságú lesz a vállalatok számára a tehetséges munkavállalók sikeres toborzása és megtartása, ehhez pedig a távmunkavégzés biztosítása különböző formákban már számos szakterületen elvárássá vált, így döntő szerepet játszhat a munkakeresők végső döntésében” – mondta Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója.
Az egyre nagyobb teret nyerő távmunkavégzéssel megnyílhat a lehetőség a magyar vállalatok számára is, hogy külföldről toborozzanak munkavállalókat. A nemzetközi piacon egyre jellemzőbb, hogy távmunkacsoportok jönnek létre úgy, hogy a kollégák akár több országból vannak jelen online formában, és élőben még csak nem is találkoznak egymással. A munkavállalók szélesedő lehetőségei mellett azonban jelentős hátrányokat is okozhat a jelenség, elsősorban a szervezet belső működéséhez kapcsolódóan, amennyiben erre nem fordít külön figyelmet a vállalat.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre