Egy magyar iskola, ahol „nem csengetnek be”

A változó világgal párhuzamosan az oktatás reformja is igen fontos. Veresegyházán rendhagyó módon fejlesztik a diákjaikat. Nem pontban 8 órakor kezdődik a tanítás, nincs csengőszó. Legfontosabbnak a diákok problémamegoldó képességének fejlesztését tartják.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.01.18.
iskola

A Jövő Iskolája egy új tanítási módszerrel oktatja diákjait. A Veresegyházán található iskolában a tanítás 8.20-kor kezdődik egy osztályfőnöki órával. A hagyományos órák mellett fontosnak tartják, hogy a gyerekek minél több sportban próbálják ki magukat. A tornatermi órák mellett a tanulóknak van lehetőségük a jógát, kosárlabdát, karatét, úszást is végezni.

Nem szól a csengő

– A pedagógus alapvetően 40 percre tervez, de ez természetesen lehet kicsivel több, vagy akár kicsivel kevesebb. A pedagógus a folyamatot tervezi meg, de nem pár perc és egy megszólaló külső jel, külső keret befolyásolja a folyamatot, hanem ő maga irányíthatja. A gyerekben sem alakul ki az a feltételes reflex, hogy ha megszólal a csengő, hirtelen lezártnak tekinti a folyamatot, még akkor is, ha egyébként elmerülnének még benne – mondta lapunknak Ungár Ágnes A Jövő Iskolájának intézményvezetője.

A problémák felismerésére kell megtanítani a gyerekeket

Azoknak a családoknak ajánljuk ezt az iskolát, akik bíznak abban, hogy a készségfejlesztés, a kompetenciák fejlesztése, az abba fektetett idő és energia fontosabb, és hosszú távon sokkal hatékonyabb, mint a látványos haladás a tananyaggal. Azoknak, akik bíznak abban a pedagógiai megközelítésben, hogy az alapos felkészítésre teszik a hangsúlyt a gyors felkészítéssel szemben. Gyarmathy Éva szokta mondani: „nem tudjuk, milyen problémák megoldásával találják majd szembe magukat a mai gyerekek, ezért nem konkrét problémák megoldására, hanem a problémák felismerésére kell megtanítanunk őket” – mondta Ungár Ágnes.

Figyeljünk a gyerekek véleményére is

Akkor jó egy iskola a szülő és a tanuló számára egyaránt, ha nem kizárólag intézményként működik, inkább biztonságos kereteket ad, ha van lehetőség a párbeszédekre, a közös gondolkodásra – ideértve pedagógust, szülőt, gyereket egyaránt – mondta Ágnes.

Nem a tananyag a lényeg, hanem a gyermekek fejlődése Fotó: Facebook/A Jövő Iskolája Általános Iskola, Veresegyház

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás