A civil kezdeményezés célja a hazai termékek népszerűsítése és a fogyasztók kiemelt ösztönzése a magyar áruk vásárlására a külföldi helyett.
15 éve jött létre a magyar termék napja civil kezdeményezésre. A cél, hogy népszerűsítse a hazai termékeket, és hogy ezen a napon a fogyasztókat kiemelten, csak magyar áru vásárlására ösztönözze a külföldi helyett. A választás azért esett szeptember 21-re, mert ez Széchenyi István, a „legnagyobb magyar” születésnapja, akinek a neve, az ötletgazdák szerint, remekül fémjelzi a törekvés célját.
Hazánkban a „Magyar Termék” az elmúlt 15 év alatt a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált. Egyre több hazai vásárló keresi tudatosan az itthon készült árukat és a termékeken a hazait igazoló védjegyet. Két, árában és tulajdonságaiban megegyező termék közül a vásárlók több mint 80 százaléka a magyar mellett teszi le a voksát – mindezt abból a közelmúltban napvilágot látott kutatásból tudtuk meg, amelyet az InnoFood Marketing végzett. A felmérésből kiderül az is, hogy a magyar vásárlók több mint egyharmada akár 10 százalékkal is hajlandó többet fizetni egy hazánkban készült termékért. Ugyanakkor a válaszadók csaknem 85 százaléka értett egyet azzal, hogy a #veddahazait kampány minden magyar termék vásárlását támogatja, nemcsak a védjegyesekét.
A Magyar Termék 15 év alatt kiemelkedően a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált
Idén ma 7. alkalommal adják át az Év Széchenyi Vállalkozása díjat Budapesten
Gróf Széchenyi Istvánra, a legnagyobb magyarra, a Magyar Tudományos Akadémia alapítójára egy különleges díjjal emlékezik a Széchenyi-család. A rangos elismerést 2015-ben hozta létre a Gróf Széchenyi Család Alapítvány. Célja, hogy a családi hagyományt követve elismerje és felkarolja azokat a vállalkozásokat, amelyek tevékenységükkel nemcsak a saját, hanem a nemzet boldogulását is szem előtt tartják. Olyan hazai gazdasági szereplőket céloz a díj, amelyek teljesen, vagy többségi magyar tulajdonban vannak, nyitottak a megmérettetésre, és valamely területen kimagasló teljesítményt nyújtanak. A hagyományoknak megfelelően a díj odaítélésénél a vállalkozások teljesítményeinek három területét vizsgálja a háromtagú független szakmai zsűri: termelékenység, társadalmi felelősségvállalás és az újítási készség. A korábbi díjazottak között megtalálható a Béres Gyógyszergyár Zrt., a Budapest Taxi és a Sárvári Gyógyfürdő Kft.
Ma van a magyar dráma napja
138 éve tartották meg ezen a napon Madách Imre, Az ember tragédiája című művének ősbemutatóját a Nemzeti Színházban, Paulay Ede rendezésében. Azóta is ez a legtöbbet játszott magyar színművünk. A Magyar Írók Szövetsége ennek emlékére kezdeményezte 1984-ben, hogy szeptember 21-e legyen a magyar dráma napja. Az ember tragédiájából aztán 1969-ben tévéfilm is született Szinetár Miklós rendezésében. A film főszerepeit Huszti Péter, Moór Marianna és Mensáros László játszották.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre