Az az útvonal, amit korábban negyedóra alatt tettünk meg, hétfő óta lehet akár másfél–két óra is, akkora dugók alakultak ki Budapesten. A kilátások nem túl fényesek a fővárosra nézve.
A Metropol is írt arról, hogy Karácsony Gergely átgondolatlan felújításai és szervezetlen útlezárásai miatt óriási káosz uralkodik a fővárosi utakon, és ez várhatóan az egész nyáron így lesz.
Hétfőre virradóra lezárták a pesti alsó rakpart Eötvös tér és Margit híd közötti szakaszát: elkezdődött az Idősebb Antall József rakpart átépítése – legalábbis papíron. A hét elejétől a bontást végző gépeké lett volna a főszerep: már ha tényleg dolgoznának, a Bors fotóinak tanúsága szerint ugyanis a helyszínen lévő néhány munkás is inkább hűsöl.
A helyzet hasonló a Lánchíd kapcsán is: ugyan ez még járható, de az állványzata már felépült, június 16-án pedig ezt is elzárják a forgalom elől. Ami a nagy munkát illeti: itt sem tapasztaltuk. A híd egyébként várhatóan 2023 nyarára készülhet el.
Aki hétfőn reggel beült az autójába, és a szokásos útvonalán, a szokásos időpontban elindult, meglepődhetett, de sajnos nem pozitív értelemben: egy pechesebb sofőr történetesen fél órát is üldögélhetett ugyanis, akár mozdulatlanul a sorstársai között, az pedig már szerencsésebbnek számít, aki képes volt ennyi idő alatt araszolva megtenni néhány száz métert.
Ha valaki a kialakult helyzet kapcsán esetleg úgy döntene, hogy inkább leteszi az autót és tömegközlekedésre vált, az sem biztos, hogy jobban jár. Azok legalábbis biztosan nem, akik a XIII. kerület irányából járnak dolgozni a VIII–IX. kerület irányába, ugyanis a 3-as metró felújítása miatt ezen a szakaszon pótlóbuszok járnak, azok pedig ugyanúgy a dugóban vesztegelnek – az összes többi busszal egyetemben. Az utasok szerint volt, hogy fél órába telt, mire a Nyugatitól eljutottak a Deák térig.
A pesti alsó rakpart lezárása komoly forgalmat bocsát a belvárosra: az autók zömét a Bajcsy-Zsilinszky útnak kellene elnyelnie – teljesen esélytelenül. Sokan veszik be magukat a környező mellékutcákba, ám mivel ezeknek zöme egyirányú, ott sem jobb a helyzet, sőt: a Nagykörúton kialakított bicikliutak miatt arrafelé is megbénul a közlekedés.
A feljebb írt gondolat Karácsony Gergely főpolgármester válasza volt egy újságírói kérdésre, aki arról érdeklődött: mit kívánnak tenni a kialakult, tarthatatlan helyzet megoldása érdekében. Ugyanezt a Bors is megkérdezte a főváros Kommunikációs Igazgatóságától, valamint arra is kíváncsiak lettek volna, hogy például ebben a helyzetben is szükségesnek tartják-e a Nagykörút kerékpársávjainak fenntartását. Ez idáig azonban nem érkezett választ.
A budapestiek hangulata paprikás
K. Krisztián épp Budaörsre tartott a Dorottya utcából, vagyis felkészült a küzdelemre. A szervizes fiatalember a XIII. kerületből jár be a belvárosba: – Ha nem kellene magammal cipelnem a szerszámokat, már régen motoroznék – jegyezte meg, hozzátéve: a rakpart lezárása óta nem ritka, hogy az Árpád híd, II. kerület, Budakeszi útvonalon jut el Budaörsre. A Gödről bejáró Kovács Manuelát szintén érintik a lezárások: eddig 45 perc alatt tudta le azt az utat, ami most másfél óráját veszi igénybe. – Kész horror a belváros, legalább az iskola végét megvárhatták volna. Hát tudja mi lesz itt kedden, a ballagások napján? – kérdezte a Bors munkatársát felháborodva. Dr. Csabai Imre kedden tapasztalta először a problémát: a János kórházig tartó útja a szokásos 20 helyett 80 percig tartott. – A kerékpárút is rémálom, ezt meg kellett volna tervezni. Ha korán indulok el, időben ideérek, de hogy a jövő héttől mi lesz, abba belegondolni sem merek. Kész bolondokháza várható. Ezeket a munkálatokat a lezárások alatt meg kellett volna legalább kezdeni.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre