A siket és nagyothalló emberek ma már éppen úgy tudnak dolgozni, szórakozni, beszélgetni, mint halló társaik. Saját nyelvük van, a magyar jelnyelv. A napi 12 órában működő jelnyelvi tolmácsszolgálat, a KONTAKT pedig megkönnyíti a mindennapjaikat.
A siket- és nagyothalló személyeknek már nincs szükségük arra, hogy valaki személyesen segítsen ügyeik intézésében: telefonon vagy tableten kérhetnek jelnyelvi tolmácsolást reggel 8-tól este 8-ig.
A KONTAKT applikációnak köszönhetően csupán egy kattintás, és a képernyőn megjelenik a jelnyelvi tolmács. Akkor is hívhatják őt, ha beszélgetni szeretnének egy halló személlyel vagy akár csoportosan. A KONTAKT- on keresztül bárki fel tudja hívni a siket személyt is úgy, mintha csak egy másik halló személlyel telefonálna.
- Míg az év elején kilencven kormányablakban volt elérhető a jelnyelvi szolgáltatás, mostanra az ország összes kormányablaka csatlakozott az akadálymentesítő programhoz – tájékoztatta a Metropol-t Horváth Zsófia, a KONTAKT Tolmácsszolgálat vezetője. Ma már 26 tolmáccsal dolgoznak, egyelőre győzik a forgalmat, bár a vírus miatt érezhetően többen veszik igénybe őket.
A KONTAKT képes összekapcsolni a hallássérült munkavállalókat a munkaadókkal és segít nekik új kapcsolatokat találni. A cégeknek lehetőségük van arra, hogy biztosítsák a videó alapú jelnyelvi tolmácsszolgáltatást a saját ügyfeleik, illetve hallássérült munkavállalóik részére. Fontos a szemlélet, hogy a munkaadók a hallókkal egyenjogú munkavállalóként tekintsenek a hallássérültekre, akik ugyanolyan értékű munkát tudnak végezni és a KONTAKT segítségével akár ugyanúgy tudnak kommunikálni, mint a halló munkatársaik.
* Magyarországon körülbelül 70 ezren vannak
* Sokuknak anyanyelve a magyar jelnyelv.
* A kormány intézkedéseinek köszönhetően a siket jelnyelvi tolmács ma már külön szakmának számít.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre