Felháborító! Nő a menetidő, repkednek a büntetések

Óriási a káosz a belvárosi közlekedésben. A főváros és az érintett kerületek vezetői a BKK-val együtt úgy változtatták meg a forgalmi rendet, hogy teljesen átláthatatlan lett Belső-Erzsébetváros közlekedése. A Wesselényi utcában például egy sarok megtételéhez 550 métert kell kerülni. Aki pedig rutinból a régi szabályok szerint vezet, azt sorba büntetik a közteresek.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.09.09.
VII. kerület napi káosz

Vakarhatja a fejét az a fővárosi autós, aki manapság az Andrássy út - Nagykörút - Rákóczi út - Károly körút közötti területre téved. A BKK, a főváros, valamint a VI. és VII. kerületi vezetéssel együtt ugyanis a feje tetejére állította a forgalmi rendet. Lezárt útszakaszok, megfordított forgalmi irányok, új táblák mindenütt. Az értelmetlen és érthetetlen változások jelképe a Wesselényi utca Nyár utca és Klauzál utca közti szakasza, ahol a változások miatt egy sarok (60 méter) megtételéhez egy egész háztömböt kell megkerülni, így 550 métert kell megtenni. Mindez csúcsidőszakban akár 10-12 perccel is megnövelheti a menetidőt. Az autósok bosszúságát tetézi, hogy, ha elvétik és megszokásból a régi útvonalon haladnak tovább tucatnyi közterület-felügyelő várja őket, akik senkit sem figyelmeztetnek, kivétel nélkül mindenkit megbüntetnek.

 

Változás a Wesselényi-Klauzál sarkán:

  • A megszokott előre (tovább a Wesselényi utcán) vagy balra (tovább a Klauzál utcán) haladás helyett már csak a balra kanyarodás lehetséges,
  • így a Klauzál, Dohány és Nyár utcán át (amelyeknek szintén megváltozott a közlekedési rendje) érhetjük el újra a Wesselényi utcát.
  • a nagykörút felől csak a trolik és a kerékpárok hajthatnak tovább egyenesen
  • Eredmény: 60 méter helyett 550 métert kell megtenni az autósoknak
  • Kérdezze a városvezetést!

    Kígyózó kocsisor, türelmetlen, dudáló sofőrök fogadták a Metropolt a Wesselényi utcában a hét valamennyi munkanapján, hétfőn, kedden és szerdán is. A káoszt tetézi az a 60 méter, amelyet elzártak az autósoktól. A Körút felől csak a trolibuszok és a kerékpárok hajthatnak a Kéthly Anna tér előtti rövid szakaszra. Autó csak az ellenkező irányból jöhet. Emiatt kell megkerülni az egész háztömböt. A változásokat korábban a BKK azzal indokolta, hogy „az intézkedések eredményeként a környéken várhatóan csökken a zaj-, illetve a levegőszennyezés mértéke.” A Metropol éppen ennek ellenkezőjét tapasztalta. Maguk a közteresek pedig azzal hárították a felháborodott autósok panaszait, hogy ők nem tudják a változás okát, akinek mindez nem tetszik az „írjon a városvezetésnek”.

    Röpködnek a 30 ezres bírságok

    A szabályszegőket figyelmeztetés helyett azonnal kőkeményen 30 ezer forintra büntetik a helyszínen folyamatosan nagy létszámban jelen lévő közterület-felügyelők. A Metropol tíz perc alatt hét darab megbüntetett autóst számolt össze. Mindez 210 ezer forintot jelent. Ha ilyen ütemben osztogatják a bírságot az egy óra alatt akár 1,2 millió forintot is beszedhetnek a gyanútlan autósoktól.

     

    Kiakadtak a budapestiek

    – Nagyon bosszantó, hogy ahelyett, hogy először figyelmeztetnének, egyből büntetnek a közteresek. Ezért a pár méteres szakaszért 30 ezer forint bírság jár. Felháborítónak tartom – mondta Bea a Metropolnak.

     

    – Gyakran motorral járok, de így is zavarnak a dugók. Nagy érvágást jelenthet a büntetés azoknak, akik rutinból vezetnek. A körúti biciklisávok és a mellékutcák megkavarása sem tűnik jó döntések – vélekedik Péter.

     

    – Ez közlekedési barbarizmus, itt soha nem volt ekkora a dugó, mint mostanában. Tele a környék egyirányú utcákkal, behajtani tilos táblákkal. Mindez nagyon veszélyes. Más megoldást kellene találni – állította Gábor.

    Ezekben az utcákban számíthat változásra:

    – Megfordul az utca egyirányúsága az alábbi utcákban:

  • Káldy Gyula utca: a Paulay Ede utca és a Király utca között a Király utca felé
  • Király utca: a Holló utca és a Kis Diófa utca között a Kisdiófa utca (Nagykörút) felé – a kerékpáros forgalom kétirányban engedélyezett marad
  • Kis Diófa utca: a Király utca és a Dob utca között a Dob utca felé
  • Dob utca: a Kis Diófa utca és a Holló utca között a Holló utca (Kiskörút) felé – a kerékpáros forgalom kétirányban engedélyezett marad
  • Nyár utca: a Dohány utca és a Wesselényi utca között a Wesselényi utca felé
  • Nagy Diófa utca: a Wesselényi utca és a Dob utca között a Dob utca felé
  • Kazinczy utca: a Dohány utca és a Rákóczi út között a Rákóczi út fel
  • – A közúti forgalom számára megfordul az utca egyirányúsága (a trolibusz és a kerékpár önálló sávon továbbra is haladhatnak a jelenlegi irányban):

  • Wesselényi utca: a Nyár utca és a Klauzál utca között a Klauzál utca (Nagykörút) felé
  • Dohány utca: a Klauzál utca és a Nyár utca között a Nyár utca (Kiskörút) felé
  • – Korlátozott forgalmúvá válik:

  • Király utca: a Rumbach Sebestyén utca melletti mélygarázs bejáratától a Károly körútig (csak az engedéllyel rendelkezők hajhatnak be)
  • Kazinczy utca: a Király utca és a Dohány utca között (csak a célforgalom hajthat be)
  • – Zsákutcává válik:

  • Az Asbóth utca a Király utca felől. Be- és kihajtás a Madách Imre út felől és felé lehetséges.
  • – Sebességkorlátozás:

  • Tempo30 zóna részévé válik az Andrássy út – Nagymező utca – Király utca – Erzsébet körút – Wesselényi utca – Károly körút – Bajcsy-Zsilinszky út által határolt terület, ezen útszakaszok nélkül
  • – 30 km/h-s sebességkorlátozás hatálya alá kerül:

  • Wesselényi utca: az Erzsébet körút és a Károly körút között
  • Dohány utca: a Károly körút és az Erzsébet körút között
  • Nagy Diófa utca: a Wesselényi utca és a Dohány utca között
  • Nyár utca: a Rákóczi út és a Wesselényi utca között
  • Klauzál utca: a Wesselényi utca és a Rákóczi út között
  • Akácfa utca: a Rákóczi út és a Wesselényi utca között
  • – Megszűnik a parkolási lehetőség, ezáltal bővül a szabad közterületek mérete:

  • Dob utca: a Carl Lutz-emlékhely és a Kazinczy utca között
  • Wesselényi utca: a Klauzál utca és a Nyár utca között a jelenlegi menetirány szerinti jobb oldalon
  • Dohány utca: a Nyár utca és a Klauzál utca között a jelenlegi menetirány szerinti jobb oldalon
  • Kazinczy utca: a Király utca és a Dohány utca között a korlátozott behajtás miatt
  • Király utca: a Rumbach Sebestyén utca és a Károly körút között a korlátozott behajtás miatt
  • Asbóth utca: a Madách Imre tér és a Király utca között a jelenlegi menetirány szerinti bal oldalon, valamint a Király utcai torkolatban a jobb oldalon
  •  

    [most_read_articles]









    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás