Így valósította meg az álmát a magyar pilótanő!

Gyerekkora óta érezte, hogy kötődik a repülőkhöz, de igazán csak felnőttként jött rá, hogy ez az a pálya, ahol otthon érzi magát. A pilótanő nem adta fel az álmát!



Megosztás
Szerző: Nicole
Létrehozva: 2024.10.21.
pilótanő képzés utazás repülés

Eredetileg teljesen más szakmát sajátított el, de végül megtalálta az igazi útját Simon-Pintér Evelin, aki egy éve dolgozik személyszállító repülőgép-pilótanőként.

pilótanő
A pilótanő eleinte HR-esként dolgozott - Fotó: Archív 

"Alapvetően közgazdász vagyok HR szakirányon, évekig dolgoztam is ezen a területen. Egy idő után azonban elkezdtem azt érezni, hogy ez az irodai lét nem ad elég ingert és felelősséget, és – ha lehet így mondani – unatkoztam. Az utazás viszont mindig is vonzott. A nagyszüleimmel elég sokat repültem, ők tanítottak arra, hogyan tiszteljem a személyzetet és magát a repülős utazás körülményeit. Így, amikor az öcsém talált egy reptérlátogatásról szóló programot, örömmel mentem el vele. Ott éreztem először azt, hogy a reptéren, a repülők között vagyok otthon. Elkezdtem azon agyalni, hogyan tudnék elhelyezkedni ezen a pályán, milyen pozíciók jöhetnek szóba, és milyen teendők szükségesek ehhez. Azt hittem, hogy pilótának lenni egy megugorhatatlan léc" – kezdte a hot! magazinnak Evelin. 

"Ettől fogva mégis folyamatosan bújtam az internetet, utánajártam a repülés fizikájának, és rengeteg videót néztem meg a témával kapcsolatban. Az egész beszippantott, egyre többet akartam tanulni erről. Néhány hónapig győzködtem magamat, mire eljutottam arra az elhatározásra, hogy pilóta leszek."

Antalya,,Turkey,May,26,,2017;,International,Antalya,Airport,Turkey.boeing,737-800
Első látásra nagyon bonyolult szerkezetnek tűnhet, de megtanulható a kezelése - Fotó: Mehmet Cetin / saját

A képzés óriási személyiség­fejlődést is adott a pilótanőnek

A pilótaképzés elvégzésének több módja is van, de végül mindegyik verzióval ugyanoda juthat el az ember.

"Én egy egyetemi levelező tagozatos posztgraduális képzést választottam a Budapesti Műszaki Egyetemen. Ezenkívül létezik nappali tagozatos alapképzés is, valamint modulonként is el lehet végezni a képzést. Elképesztően izgalmas volt számomra az egész képzés, ráadásul úgy éreztem, hogy a képzés óriási személyiségfejlődést is adott" – folytatta a pilótanő. 

"Mindennel együtt nekem három és fél év volt a képzés, de ebben a szakmában szerintem nincs olyan, hogy valaki már mindent tud. Itt tényleg mindig lehet újat tanulni."

A mai napig azt érzem, hogy mindig van egy új cél, egy új motiváció, és ezelőtt más munkahelyen nem sikerült ugyanezt éreznem.

LUS_3107
Összesen 59 reptéren járt Evelin egy év alatt - Fotó: Kallus György

„A repülésben semmi sem biztos”

Evelin vállalta a kockázatot, és ezért örökre hálás önmagának, hiszen azzal foglalkozik, amit teljes mértékben a hivatásának érez.

"A repülésben semmi sem biztos, csak az a járat, ami már leszállt az eredeti desztináción. Éppen ezért ezt a szakmát azoknak javasolnám, akik nagyon alkalmazkodók és rugalmasak, gyorsan változó körülmények mellett is. Egy év alatt összesen 59 reptéren voltam, Tenerifétől egészen Tel-Avivig. A lehetőségeikhez mérten ma már a cégek is igyekeznek odafigyelni a pilótákra a munka-magánélet egyensúly tekintetében. Az elmúlt egy évben nagyjából kétszer fordult elő, hogy nem tudtam otthon aludni és fix beosztásban tudok dolgozni, de ez nyilván nem minden cégnél egyforma."

Odafigyelnek a nőkre

Egyre több a nő a pilótaszakmában. A várandósság alatt és a szülés után is igyekeznek odafigyelni az igényeikre.

"Saját tapasztalatom egyelőre nincs ebben, de azt gondolom, hogy ha az orvos és az egészségi állapot engedi, akkor egy ideig várandósan is lehet repülni. Utána van egy kis szünet, illetve természetesen az orvosi alkalmassági engedély fenntartása is fontos. Ma már több lehetőség van a kisgyermekes szülők részére, például részmunkaidős beosztásra is van lehetőség a legtöbb cégnél."

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás