
Gyémánt Bálint Trio Akusztik TV-felvétel
"A Vortex of Silence tartalmaz lírai és rockos megszólalásokat, de szerintem a népdalfeldolgozásunk is organikus részét képezi az egésznek."
A Zeneakadémia Átriumában megrendezett tablókiállítás betekintést nyújt Liszt Dantéhoz kötődő kompozíciós terveibe, bemutat olyan hatásokat, amelyek formálták a zeneszerző gondolatait.
Liszt Ferencet egész életén át foglalkoztatta Dante költészete, különösen az Isteni színjáték. Nem volt ezzel egyedül: a 19. századi művészvilág rajongott a középkori költőért. Vajon miért érdeklődtek annyira Dante iránt ebben a korszakban? Milyen zene szólhat Liszt Ferenc szerint Dante poklában? Ez a mélyen katolikus zeneszerző hogyan képzelte el a túlvilági vándorlást? Milyen lett volna, ha megvalósul az az egészen rendkívüli, zenét és diorámaképeket ötvöző multimediális előadás, amelyet Liszt a Dante-szimfónia bemutatójára tervezett?
A kiállítás néhány további konkrét példán keresztül vizsgálja a 19. századi – hazai és nemzetközi – művészvilág Dante-vonatkozású alkotásait.
A tárlat október 10–24. között tekinthető meg.
"A Vortex of Silence tartalmaz lírai és rockos megszólalásokat, de szerintem a népdalfeldolgozásunk is organikus részét képezi az egésznek."
A Bélyegmúzeum egy vándorkiállítás számára összegyűjtött számos tudós ember arcképét ábrázoló, az elmúlt évtizedekben megjelent bélyeget néhány tablóra.
Segítsetek egy varázslatos, felolvasós, interaktív kaland keretében Alma Magdinak és Snöfridnek!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre