Sok munkahelyen rendelték el most az otthoni munkavégzést, de az is előfordulhat, hogy olyan állásra jelentkezünk, amely eleve egy távmunka, tehát a veszélyhelyzet elmúlásával sem kell majd bejárnunk egy irodába. Ebben az esetben azonban van néhány szempont, amelyre érdemes odafigyelnünk.
Munkaidő
Tisztázzuk le, hogy egy kötött intervallumban kell-e dolgoznunk vagy mindegy a munkaadónak, hogy melyik napszakban végezzük el a feladatunkat. Ez különösen érdekes lehet, ha távoli ügyfélszolgálati munkakört látunk el.
Munkatársak
Mennyire számíthatunk arra, hogy kezdőként a munkatársak támogatnak-e minket, kérhetünk-e segítséget. Egy irodában ez természetes lenne, de érdemes megtudnunk, hogy az adott cégnél hogyan kommunikálnak egymással az emberek az online térben. Ha ez nem megoldott és nincs erre egy rögzített módszer, akkor az nem sok jót jelent.
Vezetői visszajelzések
A személyes jelenlét híján meg kell kérdeznünk, hogyan kaphatunk visszajelzést a munkánkról, arról, hogy mennyire elégedettek velünk. Ha ez ugyanis nincs, akkor hideg zuhanyként érhet minket, ha egyik napról a másikra felmondanak egy olyan hiba miatt, amiről előzőleg nem is tudtunk.
Ez mindig így marad?
Ha otthon dolgozunk, akkor lehet kicsit olyan érzésünk, mintha a főnökeink észre sem vennénk, hogy létezünk. Nyilván a legtöbb emberben felvetődik az előrelépés lehetősége, ha már egy ideje egy adott munkahelyen van munkaviszonyban. Ennek alapján jogos lehet a kérdés, hogy milyen jövőképet tudnak vetíteni, azaz egyáltalán az otthon dolgozóknak van-e esélye, hogy a cég ranglétráján feljebb jussanak, és ami talán még fontosabb: számíthatunk-e fizetésemelésre, ha már egy ideje ott dolgozunk és bizonyítottunk.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre