Folyamatosan bővül a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, amelyben 1639 iskolás és 377 mentor vesz részt mintegy hatvan kistelepülésen. Tegnap 95 laptopot adtak át a diákoknak az ország négy pontján: Pécsen, Debrecenben, Miskolcon és Nyíregyházán.
„Folyamatosan és erőteljesen bővül a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, amelyben ősztől már 1639 felső tagozatos általános iskolás és 377 mentor vesz részt az ország mintegy hatvan kistelepülésén” - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, György László. Tegnap 95 laptopot adtak át a kezdeményezésben részt vevő, mentorált tanulók részére egyidejűleg az ország négy pontján: Pécsen, Debrecenben, Miskolcon és Nyíregyházán.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a Tanítsunk Magyarországért program azzal a céllal indult el a kormányzat, a Klebelsberg Központ és felsőoktatási intézmények összefogásával, hogy segítsenek a munka- és továbbtanulási lehetőségektől távoli kistelepüléseken élő fiataloknak.
„A programmal azt szeretnék elérni, hogy a diákoknak 14 éves korukban ne jelentsen nehézséget az iskolaváltás, az azzal járó rendszeres utazás és a beilleszkedés; a tapasztalatok szerint ugyanis leginkább ezek felelősek a középiskolai lemorzsolódásért” - mondta György László.
A debreceni egyetemre járó Kontra Kincső számára hatalmas sikerélményt jelent, hogy mentoráltja, a 14 éves megyaszói Tamás Zsolt életében pozitív változások sora indult el.
- Mindenben kihozza belőlem Kincső a maximumot. Jó fej, komolyan vesz, önzetlenül segít, és mintha minden problémámra tudná a megoldást - mondta a fiú a Metropolnak, miután megkapta új laptopját. - Legutóbb például amiatt voltam elkenődve, hogy a focicsapatommal kikaptunk. Ő azonban nemcsak azzal vigasztalt, hogy legközelebb jobbak leszünk, de hasznos tippeket is adott, amivel átlendített a mélyponton. Ráadásul a suliban is egyre jobbak az eredményeim. Korábban csak azt tanultam, ami érdekelt, ma már a többi tantárgyban is meglátom az érdekességet. Az eredményeim is javultak, fizikából tavaly év végén négyes voltam, idén pedig már két ötöst is begyűjtöttem.
- Zsolt hegesztő szeretne lenni Miskolcon, de emellett különböző gyárlátogatásokra is elviszem, hogy még több lehetőséget megismerhessen és végül kellő körültekintéssel választhassa ki a neki leginkább megfelelő szakmát – tette hozzá Kincső.
– Szeretnénk elérni, hogy 2022-re már mintegy tízezer mentor és mentorált vegyen részt a 2018 végén meghirdetett programban. Ezzel el tudjuk majd érni az összes olyan hetedikes és nyolcadikos általános iskolást az országban, akinek szüksége lehet erre – közölte György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.
Hozzátette: a tapasztalatok szerint azok a gyerekek, akik a munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol élnek, az általános iskola elvégzése után nehezebben boldogulnak az életben. Könnyebben morzsolódnak le a középiskolában, nehezebben szereznek szakmát, érettségit vagy tanulnak tovább. Ennek az az oka, hogy megpróbáltatásként élik meg a nyolcadik osztály elvégzése utáni világot.
A Tanítsunk Magyarországért programmal kistelepüléseken élő fiatalokat támogatnak tanulmányaik sikeres elvégzésében, látókörük szélesítésében, a tudatos iskolaválasztásban.
A kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy ma már hét egyetem vesz részt a mentorok képzésében, a meglévő 377 után további 650 hallgató jelezte részvételi szándékát, kezdte meg a feladat ellátásához szükséges kurzust. Egy mentornak általában négy mentoráltja van, akikkel heti egy napot tölt. A mentorok ösztöndíjban részesülnek, és – akárcsak a mentoráltak – a Tanítsunk Magyarországért kártyával ingyen utazhatnak az országban.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre