
Lebukott a 32 éves kéjenc énektanárnő: saját diákjával csalta a férjét, négy gyermekének édesapját
Bírósági tárgyalásáig csak óvadék ellenében szabadulhat.
Egyetlen új bicikliút terve is elég volt ahhoz, hogy felrobbanjon a budapesti autósok agya. A bringasztráda miatt sávot vennének el az autósoktól, a dugók pedig már most borítékolhatóak sokak szerint.
Bringasztráda lesz a főváros új terve szerint a Váci úton, a Csángó utcától a Victor Hugo utcáig. A fizikailag elválasztott kerékpárút - más néven bringasztráda - a járdán lesz. Csakhogy ez azzal jár, hogy a parkoló autók lekerülnek az úttestre, így elveszik az egyik forgalmi sávot. Ez a részlet az autósokat kiakasztotta.
A védett kerékpársávokra vonatkozó tervezési szakasz hossza csaknem 1 kilométer: a Csángó utcától a Victor Hugo utcáig tart, ahol közvetlenül kapcsolódik a már meglévő kerékpársávokhoz, azonban azoktól eltérő módon jöhet létre. A projekthatár a Csángó utcai kereszteződésnél van, de a Váci úton már meglévő szervizútnak köszönhetően a városhatár irányába a Dunyov István utcáig, a városközpont irányába pedig a Véső utcától lehet majd kényelmesen kerékpározni - írja közleményében a BKK. A látványterv szerint ezen a szakaszon a járdára vezetik fel a kerékpárosokat, amiket egy zöldövezet, virágágyás választ majd el az autóktól. Ezen a részen most a járdára parkolnak fel az autók. Ha meglesz a bringasztráda, az úttestre teszik át ezeket a parkolóhelyeket.
Ez nem bringasztráda, hanem dugósztráda lesz!
– panaszkodik az egyik közlekedéssel foglalkozó Facebook csoportban Zoltán, aki naponta ingázik Újpestről.
Már most is áll minden reggel, mi lesz, ha még egy sávval kevesebb lesz?
-teszi fel a kérdést.
A Váci út reggel 7-9 és délután 4-6 között már most is egy hatalmas dugó a rendszeresen azon az útvonalon közlekedők szerint. A helyzet romolhat, ha a forgalom egy sávval kevesebben próbál meg haladni.
Súlyos kritikát fogalmazott meg Kőrösi Koppány városfejlesztési szakember, a Budapest Műhely megalapítója, a tervezett Váci úti bringasztráda kapcsán. Azt mondja: a város nem versenypálya, és a bringásokkal megint kitolnak. Miközben még javában zajlik a társadalmi egyeztetés a Váci útra tervezett bringasztrádáról a városfejlesztési szakember keményen odaszólt a tervnek. Kőrösi Koppány szerint az egész koncepció tévút: nem a gyors haladás a cél, hanem a biztonságos eljutás.
„A bringasztrádát, mint olyat, azt helytelenítem a városban” – szögezte le Kőrösi, aki szerint
a városban nem az a cél, hogy a kerékpárok versenyezzenek, hanem az, hogy biztonságosan el lehessen jutni A-ból B-be. Ez nagyon fontos, hogy a célt azt tartsuk szem előtt.”
A szakember hangsúlyozta, hogy a városi környezetben a kerékpárosok szinte mindenhol gyalogosokkal és autósokkal osztoznak a térben, így a klasszikus értelemben vett sztráda – nagy sebességű, kereszteződésmentes pálya – egyszerűen nem illik bele.
„Nem véletlenül nincsenek autósztrádák sem városban. Vagy ha vannak, azok teljesen el vannak választva fizikailag. Egy bringasztráda is csak úgy működhetne, ha sehol nem keresztezi semmi, de ez városi környezetben lehetetlen.”
Kőrösi szerint az egyik legnagyobb hiba az elmúlt években az volt, hogy olyan kerékpárutak lettek felfestegetve mindenhol, amiket nem lehet biztonságosan használni.
„Annyira nincsenek biztonságosan kiépítve ezek a kerékpárutak, hogy például gyerekkel ki sem merném próbálni” – mondta, és hozzátette: a bringásokkal lett a legjobban kiszúrva, mert mindenki rájuk haragszik, miközben a feltételeik nem javultak érdemben.
„Ott vannak kikanyarodó autók, zebrák, rakodók, árufeltöltők, parkolóból kiszálló gyalogosok… ez nem bringasztráda-terep” – sorolta. Azt is hangsúlyozta: ha parkolóhelyek szűnnek meg a bicikliút miatt, azt valahol pótolni kell, különben csak újabb konfliktusokat szül a fejlesztés. A városban úgy megszüntetni parkolóhelyet, hogy azzal ne okozzunk érdeksérelmet, nem lehet.
A szakember szerint az egész fejlesztés alapja az lenne, hogy valódi adatok alapján történjen a tervezés. „20 éve nem volt nagy mintás forgalomszámlálás Budapesten. Fogalmunk sincs, hogyan használják valójában az emberek az utakat. Ha építünk és megszüntetünk parkoló helyet, akkor azt fel kell mérni, hogy azt a parkoló helyet hol tudjuk visszaadni, szükség van-e rá. Általában egyébként szükség van rá. Úgy parkolóhelyet megszüntetni, hogy azzal ne okozzunk plusz forgalmat, ne okozzunk azzal valamilyen érdeksérelmet, a városban nem lehet. Tehát meg kell nézni azt, hogy hol lehet csinálni parkoló helyet. Erre ugye van az az automatikus válasz, hogy jó, akkor elveszek egy forgalmi sávot és abba a forgalmi sávba kiteszem az autókat parkolni. Ezt is meg kell vizsgálni. Ezért sürgetjük és javasoljuk, hogy készüljön Budapesten nagy mintás forgalom számlálás” -magyarázta
„Nem feltétlenül tartom kizártnak, hogy a Dózsa György úti kereszteződéstől a Lehel térig még megvalósítható, de ott is vannak irodaházak, fontos parkolók.” -mondta . A szakember inkább azt javasolná, hogy inkább mellékutcákon vezessék a bicikliseket, párhuzamos utakon, mint például a Visegrádi utcán keresztül, ahol kevesebb a forgalmi konfliktus.
Kőrösi arra biztat mindenkit, aki biciklizik, különösen a környéken, vegyen részt a társadalmi egyeztetésben, és április végéig mondja el a véleményét.
Mint ahogy azt a Metropol megírta, a felfestett biciklisávok helyett a bringasztráda Karácsony legújabb őrülete. A fővárosi költségvetés terhére művelt festegetés és karózás helyett most uniós pénzből alakítana ki bringasztrádát a főváros több pontján, a Nagykörútra is ilyet terveznek, de az Üllői úton is ilyeneket képzelnek el. Az uniós pályázatból tervezett komplex átrendezésnek 2027-re lehetnek kész a kiviteli tervei, 2028–2029-ben pedig szakaszosan megépülhet a bringasztráda, valamint a Váci úti és Üllői úti bevezető szakasz.
Bírósági tárgyalásáig csak óvadék ellenében szabadulhat.
A kisfiú bele is halt a kegyetlenségbe, nővére továbbra is életveszélyben van.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre