
Trabant a kertben, befőttek a spájzban: mindent hátrahagyott a magyar házaspár – Galéria
A ház családi titkokat őriz.
A világ legidősebb busza hamarosan látható lesz a budapesti közlekedési múzeumban. A nagyközönségnek már csak néhány hetet kell várnia, hogy megcsodálhassa a jelenleg még felújítás alatt álló Ikarus buszt.
Az Ikarus 30 a magyar gyár legendás busztípusa volt, ami 1953 és 1977 között rótta az utakat. Összesen több, mint 3000 darab gördült ki belőle a mátyásföldi gyár kapuján. Ebből a ritka buszból lesz egy példány hamarosan látható a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményében.
A „gördülő legenda” 72 éves, és ezzel a világ egyik legidősebb Ikarus autóbusza, amely a múzeum gyűjteményébe 2024 év végén került. A jármű azóta restaurálás alatt állt. A szakemberek az utolsó csavarig felújították, hogy ismét eredeti fényében tündökölhessen.
A legendás Ikarus 30-as szériából csak nagyon kevés maradt fent az utókor számára. Az első példánya 1951. február 24-én hagyta el a mátyásföldi gyár kapuját. A korszakalkotó járművet Schmiedt Kázmér és csapata tervezte. Az elődjéhez képest sokkal több utas befogadására volt alkalmas, és nem csak városi, hanem távolsági kivitel is készült belőle. Kialakításának köszönhetően a beltér szűkösnek bizonyult, ezért jellegzetes a tető szélén található ablakokat építettek bele, így növeljék a optikailag a belső teret.
Az Ikarus 30 nagy sikernek örvendett nemzetközi szinten is. 1951-ben még a Genfi Autószalonon is bemutatták. A fővárosban 1956-ig összesen 192 darab állt belőle forgalomba.
A ház családi titkokat őriz.
A miniszterelnök önvédelmi jogot ad a kistelepüléseknek.
A 8. legnagyobb Ötöslottó nyereményért lehetett izgulni.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre