1975. december 6-án a piros subás ajándékosztogató nemcsak a magyar gyerekeket örvendeztette meg, de milliók életét könnyítette meg és könnyíti napjainkban is azzal, hogy elhozta a Deák téri aluljárót. Fél évszázada adták át a főváros legfontosabb közlekedési pontját.
Napjainkban is a legfontosabb tömegközlekedési csomópont a Deák tér, ahol nemcsak három metróvonal találkozik, de az azok feletti aluljáró is jelentős személyforgalmat bonyolít. Legyen szó adventről vagy a nyári főszezonról, a városnak ezen a pontján hemzsegnek a turisták, persze nélkülük is nyüzsgő lenne a pesti belvárosnak ez a pontja.
A 3-as metró építésekor a hetvenes években kezdték meg a Deák tér átalakítását. Az volt a terv, hogy az új vonal állomásának bejárata az aluljáróban legyen. Ki gondolná, hogy 1975. december 6-án átadott csomópont akkor Budapest nyolcadik aluljárója volt?! Az átadási ünnepségen jelen volt dr. Ábrahám Kálmán, a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium államtitkára és dr. Nagy Rudolf, a Fővárosi Tanács Közlekedési Igazgatóságának vezetője. Ez a kiemelt jelentőségű hely szokatlanul gyors ütemben, a tervezettnél egy hónappal korábban készült el és vehették birtokukba az emberek.
Nemcsak metrók, villamosok és buszok érhetőek el innen, de innen nyílik a kisföldalatti felhagyott szakaszába beköltözött Földalatti Vasúti Múzeum. Igazi különlegesség, és sokan nem tudják, hogy a 3-as metró első szakaszát (Deák tér–Nagyvárad tér) csak 1976-ban adták át, így addig a metróbejárat bezárva és lefüggönyözve maradt. A 3-as metró átadására az új elosztócsarnokot összenyitották a 2-es metró elosztócsarnokával, ekkor jött létre az a hatalmas tér, amiben legalább egyszer elkeveredett már minden ott járó. Az egyedi földalatti rendszer nem véletlenül olyan népszerű, hogy készült már belőle számítógépes játék, és számos filmet is forgattak benne.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre