Nemcsak Budapest, de hazánk legforgalmasabb pályaudvara is a Keleti, ami már 140 éve szolgálja az utazni vágyókat. Számos történelmi esemény, történet helyszíne volt és lesz ez az ikonikus épület a jövőben is. Galériánkban ezeket gyűjtöttük össze.
Ha valaki a Budapesti Központi Pályaudvart keresi, a legtöbben nem tudnának segíteni az illetőnek, pedig egykoron ez volt a Keleti pályaudvar neve. Még korábban pedig, 1884-ben Központi Indóház néven nyitották meg. A fővárosnak ez az épülete maga a történelem, hiszen fogadott királyokat, olimpiai bajnok sportolókat, sztárok forgattak benne videóklipet, és ki tudja, hogy még mennyi eseménynek volt helyszíne ez a csodálatos mérnöki alkotás.
A pályaudvar igénye a 1880-a években merült fel, mert megnőtt a személyforgalom, így szükségessé vált egy központi állomás. Azt, hogy még napjainkban is a Rákóczi útról tárul elénk az épület, az előrelátó fővárosi honatyáknak köszönhetjük, akik már annak idején feltételként szabták, hogy a pályaudvar homlokzatának a középvonala a Rákóczi út tengelyébe kell, hogy essen. A határozat után viszonylag gyorsan elkészült az épület, ami annak idején a világ legmodernebb pályaudvarai közé volt sorolható. Nevét nemcsak a földrajzi fekvéséről kapta, hanem a keleten fekvő Erdéllyel és a Balkánnal fenntartott kapcsolatra utalva is. Hivatalosan 1884. augusztus 16-án adták át.
Galériánkban az ikonikus pályaudvar 140 évéből válogattunk képeket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre