A „csődpolgármesternek” fontosabb a „politikailag korrekt” beszéd, mint a budapesti utazóközönség. De Karácsony a BKK dolgozóiért sem tett semmit…
„Bár főpolgármester úr elküldött érte a fenébe, de én a BKK-rendészet létrehozását nem egy hajléktalanellenes intézkedésnek, hanem egy utasbarát intézkedésként javasoltam” – mondta a vastapsot kapó Vitézy Dávid a főpolgármesteri vitán, miután Karácsony Gergely „csődpolgármester” a napokban egy konferencián megjegyezte a BKK-rendészetről szóló ötlet kapcsán, hogy amikor „azt mondja Vitézy Dávid, hogy a közösségi közlekedés nem hajléktalanszálló, akkor én elküldöm a fenébe!”
A BKK-rendészet létrehozását azért javasolta Vitézy, mert elmondása szerint az utazók és a budapesti tömegközlekedésben dolgozók is jelezték, hogy elviselhetetlen állapotok uralkodnak. Magukra vannak hagyva, nincs semmilyen rendszer, ahol segítséget kapnának egy akár veszélyes vagy utazási szabályokat sértő helyzet kezelésében.
A közlekedési és a rendészeti dolgozók szakszervezeteivel is tárgyaltam erről, hogy igenis szükség van arra, hogy változtassunk azon a gyakorlaton, ami ma van. Ebben a ciklusban a fővárosi rendészek létszáma 208-ról 145-re csökkent – az utcán szolgálatot teljesítők esetében –, ők is nagyrészt kerékbilincselnek vagy éppen a Lánchíd valamelyik lábánál üldögélnek egy Skodában és várják, hogy valakit megbírságolhassanak. A rendészet energiáit sokkal inkább arra kell összpontosítani, hogy a közösségi közlekedés nagy csomópontjaiban, állomásain, és magukon a járatokon végre tisztább és biztonságosabb körülményeket tudjunk teremteni
– sorolta Vitézy, hozzátéve: „Én ezt úgy képzelem el, hogy az önkormányzati rendészeten belül olyan szolgálatot hozunk létre, amelynek tagjai beülnének az autóba, és akár az appon lehet majd egy gombnyomással jeleznie bárkinek, ha olyat tapasztal, amihez segítséget kér. Hiszen az önkormányzati rendészet feladata pont az, hogy érvényt szerezzen az utazási szabályoknak. A BKK utazási szabályaiban ott van benne az, hogy nem lehet felszállni a járműre akkor, ha valaki másokat zaklat, vagy olyan állapotban száll fel, ami mások számára elviselhetetlen. Beszennyezi az ülést, beszennyezi a járművet. Én semmi mást nem mondok, mint hogy ezeket a szabályokat be kell tartatni, de ez nem a rendőrség feladata. Örülnék, ha válaszolnál: a javaslatom mellé tudsz állni, vagy sem?” Válasz azonban Karácsony Gergelytől nem érkezett…
Míg Karácsony Gergely letagadta a probléma súlyát, aközben a BKK napi rendszerességgel gyűjti ezeket az adatokat. Két hónap alatt 700 olyan panasz érkezett a BKK-hoz, amely miatt beavatkozásra volt szükség. Vitézy korábban videójában ezekből fel is olvasott.
„Nézzük mondjuk az 1-es villamost, délután kettőkor: az utazási feltételeknek meg nem felelő személy a villamoson végezte el a szükségleteit, majd elaludt, és nem volt hajlandó a szerelvényt elhagyni. Egy másik: Egy feltehetően ittas, vagy tudatmódosító szer hatása alatt álló személy a villamos padlóján fekszik, végül rendőr segítségével sikerült eltávolítani a járműről. Vagy utasok verekedtek az utastérben. Vagy utas be akarja törni a jármű első üvegét.”
Ezt a problémát nem lehet letagadni, Budapesten ma közbiztonsági és tisztasági válság van a tömegközlekedésben. A BKK-rendészet javaslata ennek felszámolásáról szól
– összegezte Vitézy.
Vitézy Dávid videóját itt nézheti meg:
Karácsony Gergely 4,5 év alatt nemcsak a járműveken kialakult áldatlan állapotokkal, a járművezetők kiszolgáltatott helyzetével nem foglalkozott, hanem a BKK-BKV dolgozók érdekeit sem tartotta fontosnak. Ha a „csődpolgármesteren” múlt volna, év végéig sem élhetnének a főváros alkalmazottai az országbérlet kínálta kedvezménnyel. Ezért Szentkirályi Alexandra kézbe vette az ügyet, rámutatva azzal, hogy csak dolgoznia kellene a „csődpolgármesternek” a fővárosiakért, még pénzébe sem kerülne a BKK-BKV dolgozóinak ügye.
Már most több mint 1848 bizonyíték van arra, hogy szükség volt a gyors munkára a BKK- és BKV-dolgozók vállalati országbérletéhez! Mindössze egy hétvége alatt közel kétezer érintett vette igénybe a MÁV-VOLÁN-járatokon való ingyenes utazást biztosító megoldást. Ennek azonnali elintézéséért dolgoztam Lázár János miniszterrel
– jegyezte meg a napokban Szentkirályi közösségi oldalán, hogy egy hétvége alatt csaknem 2 ezer alkalmazott élt az általa intézett azonnali kedvezménnyel. Az azonnali szó ráadásul azért is érdekes, mert Szentkirályi és Lázár egyezségét Karácsony gáncsolni próbálta. A főpolgármester ugyanis a megállapodástól számított további 7 hónapot kért az adminisztrációs átfutáshoz. De Szentkirályi még egyszer nekifutott, és Lázár Jánossal újabb megoldást dolgozott ki azért, hogy rögtön megkaphassák a dolgozók a MÁV-VOLÁN-járatokon való ingyenes utazási lehetőséget.
Szentkirályi Alexandra videóját itt nézheted meg:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre