A főpolgármester mumusa lett a közlekedés: amit lehetett, elbaltázott, elfelejtett és nem valósított meg...
Karácsony Gergely számos alkalommal lebukott nemtörődömsége, nagyot mondásai és elbaltázott – létező vagy nem létező – közlekedési projektjei miatt. A közlekedési dugók, a koncepciótlan, összevissza forgalmirend-változtatások, a balesetveszélyes biciklisávok és az autósok üldözése mellett még számtalanszor vetített is, amikor saját hibájából egy ügy miatt magyarázkodnia kellett.
A közlekedési eszközök beszerzése kapcsán például azzal kampányolt, hogy a ciklusa alatt érkezett a legtöbb troli és villamos. Majd kiderült, ezeket a vásárlásokat egytől egyik a Tarlós-időszakban hozták tető alá, Karácsony csak átvette az eszközöket leszállításkor – de ő egyetlen új szerződést sem kötött.
Vagy itt volt az év végén elfeledett BKK-bérletek szerződése, aminek hosszabbítása felett „bealudt” a főpolgármester. Tiszta szerencse, hogy iszonyatos hercehurca után, az állam ezt is megoldotta helyette. Szintén elfelejtett foglalkozni a BKK-BKV-dolgozók bérletkedvezményének intézésével, amit Szentkirályi Alexandra főpolgármester-jelölt és Lázár János miniszter oldott meg helyette. Aztán emlékezhetünk a pesti fonódó esetére, aminek „elkészültével” szintén kampányolt a „csődpolgármester”, miközben csupán egy kanyarnyi hosszúságú sínpárt rakott le a Haller–Soroksári kereszteződésbe, azt is a kampányfinisben. A lista szinte végtelen, amely Karácsony semmittevését mutatja. Ráadásul számos olyan ügyben, amely még pénzt sem igényelt volna, csak cselekvést.
Ha Karácsonyon múlt volna, év végéig sem élhetnének a főváros alkalmazottai az országbérlet kínálta kedvezménnyel. Ezért Szentkirályi Alexandra kézbe vette az ügyet, rámutatva azzal, hogy csak dolgoznia kellene a „csődpolgármesternek” a fővárosiakért, még pénzébe sem kerülne a BKK-BKV dolgozóinak ügye.
Már most több mint 1848 bizonyíték van arra, hogy szükség volt a gyors munkára a BKK- és BKV-dolgozók vállalati országbérletéhez! Mindössze egy hétvége alatt közel kétezer érintett vette igénybe a MÁV-VOLÁN-járatokon való ingyenes utazást biztosító megoldást. Ennek azonnali elintézéséért dolgoztam Lázár János miniszterrel
– jegyezte meg a napokban Szentkirályi közösségi oldalán, hogy egy hétvége alatt csaknem 2 ezer alkalmazott élt az általa intézett azonnali kedvezménnyel. Az azonnali szó ráadásul azért is érdekes, mert Szentkirály és Lázár egyezségét Karácsony gáncsolni próbálta. A főpolgármester ugyanis a megállapodástól számított további 7 hónapot kért az adminisztrációs átfutáshoz. De Szentkirályi még egyszer nekifutott és Lázár Jánossal újabb megoldást dolgozott ki azért, hogy rögtön megkaphassák a dolgozók a MÁV-VOLÁN-járatokon való ingyenes utazási lehetőséget.
A „csődpolgármester” egyszerűen bealudt a BKK-bérletszerződés idejében történő meghosszabbítása fölött. Ez azt jelentette volna, hogy maga a korábban a főváros és a kormány közötti szerződésen alapuló rendszer, egyik pillanatról a másikra megszűnt volna. Ha nem lép a sarkára Lázár János, akkor a budapestiek ott álltak volna bérlet és megoldás nélkül. Aztán az is kiderült, az óriási hercehurcában, hogy a főváros év végén vélhetően szándékosan hagyta volna elúszni a szerződést, legalábbis egy Draskovics Tibor és a budapestieket „lepulykázó” BKK-vezető közötti levélváltás erről rántotta le a leplet. Ekkor világossá vált, akkoriban már nem is elszámolási vita állt a Budapest-bérlet ügye mögött, ahogyan azt Karácsony nyilatkozgatta a kormányra mutogatva, amely szerinte jogtalanul sokat kért...
„Óriási” közlekedésfejlesztéssel büszkélkedett négy év után Karácsony Gergely, aki bruttó néhány méternyi, egy kanyarnyi sínpárt fektetett le a Haller utca–Soroksári út kereszteződésében. A „csődpolgármester” saját beruházásaként emlegetett pesti fonódó első eleme szerinte ezzel elkészült, amit neki hála a budapestiek „már” láthatnak is. A baloldali városvezető még 2019-ben ígérte meg, hogy bővíti a villamoshálózatot és létrehozza a pesti fonódót, de csak a közelmúltban vette a fáradtságot a rövidke szakasz megépítésére, ami az eredeti – Tarlós István idejében megálmodott – komplex tervektől annyira távol áll, hogy szinte nem is látszik. Az esetre Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje hívta fel a figyelmet videójában, amelyben azt kérdezi: „Főpolgármester úr, melyik megállót ajánlja a felszállásra?”
Összevissza beszél Karácsony Gergely, aki mostanában azzal haknizik, hogy furcsa módon magyarázza 4,5 éves semmittevését: mint mondja, azért nem csinált semmit, mert számos ígérete nem öt évre szólt 2019-ben, hanem 10-15 vagy akár 50 évre... Igaz, a „csődpolgármester” erről akkoriban elfelejtett szólni, amikor megválasztották.
Aztán íme a legfrissebb, legviccesebb magyarázkodása: nyíltan kimondta, hogy ha valamiről azt mondja, hogy lesz, az egyáltalán nem azt jelenti, hogy meg is csinálja...
Nyilvánvaló, hogy abban, amikor azt mondom, hogy lesz pesti fonódó villamoshálózat, akkor az nem azt jelentette, hogy akkor megcsináljuk
– fejtegette zavarosan egy vele készült interjúban, amely után még a többségében baloldali Telex-olvasók is cinikusan kommentelgették, hogy zéró konkrétum, zéró cselekvés, csak a semmi habosítása... A kérdés tehát az, hogyan várhatunk akkor Karácsony Gergelytől újabb metró- vagy villamosvonalakat?
Szentkirályi a jelenséget videóban örökítette meg:
Hiába ismételgeti unásig Karácsony Gergely főpolgármester azt, hogy az ő idejében érkezett a legtöbb troli, busz és villamos Budapestre, ez nem igaz. Azon járművek többségét, amelyek a Karácsony-ciklusban álltak forgalomba, korábbi szerződésekben kötötték le. A jelenlegi főpolgármester egyetlen villamost, se trolit nem szerzett be, Tarlós István korábbi főpolgármester idején jöttek létre azok a járműbeszerzések, amelyek biztosítják a BKV járműparkjának a cseréjét. Szentkirályi Alexandra, a Fidesz főpolgármester-jelöltje arra hívta fel a figyelmet: Karácsony Gergely városvezetése idején egyetlen kilométer kötöttpályás vonal sem épült, a fogaskerekű meghosszabbításából sem lett semmi.
Erre szintén Szentkirályi Alexandra főpolgármester-jelölt hívta fel a figyelmet videójában. Mint ebben fogalmazott: „A főpolgármester minden budapesti autósnak tartozik egy futóművel. Olyan kátyúsak az utak, hogy holdjáróval sem lehet azokon közlekedni.”
Elég a kátyúkból, elég Karácsonyékból! Ez nem csak az autósok problémája, a vadiúj, egy-két éves buszok is recsegnek, ropognak, lazulnak ki a csavarok. Az utak mai állapota veszélyes a biztonságunkra és drága a pénztárcánknak. De mit is várhatunk, hiszen Karácsony Gyurcsány embereit fizeti, és emiatt a tizedére csökkentette az útfelújítási alapot. A mai lomha Karácsony-tempóban közel 100 évente tud megújulni egy fővárosi út. Féltengelytörés és Gyurcsány emberei helyett én megtízszerezném az útfelújítási alapot. Jobb utakat, Gyurcsány-mentes Budapestet!
– mondta, hozzátéve: „Én főpolgármesterként vállalom, hogy évi 50 kilométer utat felújítok."
A videóz itt nézheted meg:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre