Hajhagymái tartják fenn a kupolában a manézs új királynőjét. Nagyhegyi Sára állítja: a fájdalom megszokható.
Nagyhegyi Sára nem artistadinasztiából származik, igaz, a családjával rendszeresen járt cirkuszba kislánykorában. Emellett táncolt és akrobatikára járt, de szerette volna a kettőt összevonni. Egy ismerősük javaslatára jelentkezett a Baross Imre Artistaképző Intézetbe. A felvételi vizsgán a testi erejét, a hallását és a ritmusérzékét kellett bizonyítania fekvőtámasz, húzódzkodás és tolódzkodás formájában. Minden követelménynek megfelelt, így bekerült álmai iskolájába, ahol idén szerzi meg bizonyítványát.
Sára produkcióját legutóbb a magyar közönség a XV. Budapest Nemzetközi Cirkuszfesztivál magyar show-ján csodálhatta meg. A mélyen tisztelt publikum álló ovációval jutalmazta a fiatal artistát, aki egy különleges zsánerre, az úgynevezett hajlógatásra szakosodott. Ennek lényege, hogy a művészt szó szerint a hajánál fogva húzzák fel 7-10 méter magasba, aminek köszönhetően a karjait és a lábait is szabadon használhatja. Ebből adódóan spárgázhat, ide-oda foroghat és különböző pózokat is bemutathat a magasban. A határ a csillagos ég.
Először videókon láttam egy ilyen számot, de azonnal éreztem, hogy ezt szeretném művelni. Keresnem kellett egy professzionális tanárt, így találtam meg a kubai származású Daramis Blancót
– mesélte Sára. A kérdésre, hogyan jut el valaki odáig, hogy a hajánál fogva fellógassák, elmosolyodott.
A legfontosabb a gyakorlás, a gyakorlás, a gyakorlás, és az erősítés, az erősítés, az erősítés. Emellett sokat számít az akaraterő, hiszen ennél a zsánernél nemcsak a testi erőnléti akadályt, hanem a mentálist is le kell győzni
– mondta a fiatal artista. Mikor megjegyeztük, hogy a munka nem lehet túl kellemes, egyetértően bólogatott.
Több éves rutinnal is kifejezetten fájdalmas, de már hozzászoktam. Fellépés előtt már nem azon kattog az agyam, hogy mennyire kellemetlen lesz, csakis a produkcióra koncentrálok. Úgy fogom fel, hogy ez a munkám, és mindig készen kell állnom
– fogalmazott Sára.
És hogy miért nem szakad ki Sára haja a fejbőrével együtt? Ha ez megtörténne, a lány a mélybe zuhanna.
Tartanak a hajhagymák. Nyilván fontos, hogy sok hajam legyen, erős hajszálakkal. A fejem így is bevérezhet
– mosolygott az artista. Sára egyébként a kötelet magának köti be, de hogy milyen módszerrel, az hétpecsétes titok. Ugyanúgy, mint a bűvészeknél.
„Annyit elmondhatok, hogy annyi csomót kötök a hajamra, hogy egyhamar ne bogozódjon ki” – árulta el.
Sárának nem a hazai cirkuszfesztivál volt az első nemzetközi megmérettetése. Tavaly októberben Wiesbadenben, az ifjúsági cirkuszfesztiválon elnyerte az ezüst díjat.
A fiatal lány elárulta: jelenleg nincs párkapcsolata, de most ez nem is férne bele az életébe.
„Most a munka a legfontosabb az életemben. Most állok a siker kapujában, ezért szeretném magamnak megteremteni az anyagi biztonságot, és szeretném kiélvezni a szabadságot” – mondta erről.
Vincze Tünde Hortobágyi Károly-díjas artistaművész, Sára szaktanára, aki egyben a produkció koreográfusa is, kinyilvánította: egy nemzetközi fesztiválon való helytállás mindenképpen erősíti a fiatal artisták piaci pozícióját.
Saci esetében sokat számít a karizmája. Amikor a manézsba lép, megáll az idő. A közönséget elvarázsolja, ahogy megmozdul a keze, ahogy néz, ahogy repül, amilyen hajlékony. Éppen erre van szükség egy cirkuszban.
Sára a fesztivál két különdíját is megkapta, ő nyerte a párizsi Cirque D’hiver Bouglionne különdíját is, valamint három szerződésajánlattal lett gazdagabb, ráadásul meghívást kapott Ludmila Kuznetsovától, a Szocsi Cirkuszpark igazgatójától.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre