Rettenet: 7315 m magasan leszakadt az utasszállító repülőgép teteje

Az utasok 13 percen keresztül imádkoztak az életükért.



Megosztás
Szerző: B. V.
Létrehozva: 2023.12.02.
tragédia repülőgép baleset biztonság repülőgép

Nem akármilyen horrornak és tragédiának voltak részesei azon utasok, akik az Aloha légitársaság járatával utaztak, miután gépük tetejének első része egyszer csak levált a vázról 7315 m repülési magasságban. A járatok közel 100-an utaztak, és csodával határos módon az esetnek csak egy halottja lett: a légiutaskísérő, akit a levegő kiszippantott a repülőgépből. Az alkalmazott akkor már 37 éve volt a szakmában, és épp az ötödik sorban ülőket szolgálta ki, amikor a légikatasztrófa megtörtént.

repülőgép repülő utasszállító járat utazás sablon illusztráció
Felszállás után nem sokkal lerepült a gép elejének a teteje. Fotó: Pexels

Clarabelle Lansing testét a 35 évvel ezelőtti tragédia után soha nem találták meg. Az is már eleve hatalmas isteni csodának számított, hogy a pilóta az eset után valahogy még landolni tudott a géppel, így más ember nem vesztette életét járaton. Az 1988-ban Honoluluból Hawaii-ra tartó járattal történtek alapvetően megváltoztatták azóta a légi közlekedés biztonságát, és az alapvető követelményeket.

A pilóta elmondása szerint rettenetes körülmények uralkodtak a fedélzeten miután lerepült a tetőelem, a gép rettenetesen rázkódott, és borzasztó süvítő hangot adott ki a szél. Az első osztályon utazók a leszállásig a biztonságot jelentő fedél helyett végig a kék eget kellett nézzék landolásig. Az egyik légiutaskísérő, Michelle Honda úgy emlékszik vissza, mintha egy katasztrófafilmben lett volna. 

Mint később kiderült az Aloha Airlines gépén egy közel 5 és fél méteres lyuk keletkezett, sőt, ereszkedés közben (ami 13 percig tartott) még az egyik hajtómű is felrobbant. A landolást követően a Maui reptér kifutóját azonnal ellepték a mentősök, akik összesen 65 utas kellett kezelésbe vegyenek. Közölük nyolcan az első osztályról rendkívül súlyos sérüléseket szenvedtek - írja a DailyStar. 

 A nyomozás során súlyos titokra derült fény: az egyik fedélzeten lévő a beszállás során már észlelte a repedést a tetőn, de nem szólt senkinek. Az is kiderült, hogy a légitársaság nem tartotta megfelelően karban azt az adott gépet. Az egyik utas, Eric Becklin, aki a repülő hátuljában ült, így emlékszik vissza a történtekre:

Felnéztem, és láttam, ahogy a gép eleje annak bal felső részén elkezd szétesni egyenként, apró darabonként. 

Egy másik utas, William Flaningen, akit épp akkor szolgált ki a gépről kirepült légiutaskísérő a következőt nyilatkozta:

Pont akkor adta oda a feleségemnek az italt. Egyszer csak megállt, és azt mondta ez volt az utolsó, le fogunk zuhanni. Aztán whoop, eltűnt. A feleségem keze és az ő keze az utolsó pillanatokig összeért.

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás