A robot sosem fogja teljesen kiváltani az embert a szállodákban

Jönnek a robot londinerek és virtuális asszisztensek, de azért maradnak az emberek is a személyzetben...



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2023.11.10.
szállodaipar AI mesterséges intelligencia

Az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból. A mesterséges intelligencia sokszor segít, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb „hibrid” megoldásokat választani a szállodaiparban – mondta a Brand Festivalon előadásában Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője a turizmus.com beszámolója szerint.

Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője. Fotó: BDPST Koncept

A szálláshelyek évek óta használnak AI alapú szoftvereket a sales és marketing területétől a bizonsági rendszerekig. A programok nagy részét főleg a nagy szállodák tudják megfizetni, de egyre több a kisebb szállodák számára is elérhető termék. Sok helyen például a szoftverek segítségével áraznak és készítenek személyre szabott ajánlatokat a hotelek, de a programok a housekeeping területén is egyre fontosabbak.

Dorottya hercegnő kertszeretete

A BDPST-nél kiemelten fontos, hogy melyik hotelnek „mi az üzenete”, mi a narratíva. A Vörösmarty téren hamarosan megnyit a Dorothea Autograph Collection Budapest, és ennek kapcsán Orbán Ráhel bemutatta, hogyan segít a mesterséges intelligencia abban, hogy az üzenet – jelen esetben a szálloda nevét adó Dorottya hercegnő kertszeretete – az egyes állomásokon minél hangsúlyosabban jelen legyen, és a vendégek is megérezzék és megértsék az üzenetet.

Robot londiner és virtuális asszisztens

A BDPST új szállodája esetén az AI csak háttértámogató szervként működik, de sok hotelben virtuális asszisztensként, robot londinerekként vagy avatarként a koncepció részét képezi és hangsúlyos az alkalmazása. Példaként hozta a Henna Hotel Japánt, melyben robotok segítségével minimalizálják az emberi erőforrás használatát.

A mesterséges intelligenciával a szállodaiparban is óvatosnak kell lenni

Az AI kétélű fegyver, melynek egyszerre van számos erőssége (időspórolás, hatékonyság, elemzés, segítség a döntéshozatalban) és gyengesége (magas költségek, adatfüggőség, biztonsági hiányosságok, az emberi felügyelet igénye). Egyszerre rejt lehetőségeket és veszélyeket. Támogatnak, kiegészítenek, optimalizálnak, személyre szabnak folyamatokat és készséget is fejleszthetnek, de ha nem tudjuk ezeket megfelelően használni, számos hibát is véthetünk – hangsúlyozta Orbán Ráhel.

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás