A jelenleg is zajló munkálatok része az akadálymentesítés.
Hol az egyik, hol a másik lépcsőt használhatjuk az M3-as metróhoz való lejutáshoz. Mi a helyzet az akadálymentesítéssel? Utánajártunk!
Az M3-as metróvonal Határ úti megállójának felújítása jelenleg is tart. A Metropol megtudta a Budapesti Közlekedési Központ Zrt-től, hogy várhatóan meddig.
A munkálatok 2022. 04. 19-én kezdődtek el, várhatóan 2023. IV. negyedévében zárulnak.
Ami azt jelenti, hogy legjobb esetben is októberben érnek véget a munkálatok, de akár az is előfordulhat, hogy december végén.
A Metropol megtudta továbbá, hogy a Határ úti metrómegállóhoz kapcsolódó aluljáró felújítása és akadálymentesítése ezúttal teljes körű.
A felújítás során az aluljáróba vezető mindkét lépcső mellé lift épül, megújulnak a burkolatok (padló, fal, mennyezet), illetve korszerűsítik az aluljáró világítását is. Az akadálymentesítés jegyében taktilis jelzéseket építenek a burkolatba. Átalakítják az üzlethelyiségeket, valamint felújítják, átépítik és akadálymentesítik a nyilvános illemhelyet is.
Azzal kapcsolatban egyelőre nem tudunk információval szolgálni, hogy még hány alkalommal kell majd átszelnünk az Üllői utat az ideiglenes felszíni gyalogátkelőn, illetve hányszor tudunk kizárólag a Ferde utcánál vagy kizárólag az Üllői útnál lévő villamosok végállomása felől lejutni a metróaluljáróba.
Korábban ugyanis a buszpályaudvar felől, a 42-es, valamint az 52-es villamosok végállomásaitól lehetett lejutni az M3-as metró Határ úton található megállójába.
Július eleje óta azonban a korábban kiépített ideiglenes gyalogátkelőhely, amely az Üllői utat keresztezi, segíti a gyalogosokat az 50-es villamos végállomáshoz jutni, ahonnan a már részben felújított lépcsőt használva mehetnek az utasok a Határ úti metrómegállóba vagy onnan a felszínre.
Ha a felújítás és a korszerűsítés véget ér, a babakocsival, illetve a nagyobb csomaggal közlekedők, valamint a mozgásukban korlátozottak is könnyebben elérhetik az állomást. A Határ úton felvonók épülnek a felszín és az aluljárószint között, hogy a metróállomás peronjai akadálymentesen elérhetők legyenek.
Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. A nagyjából öt és fél éve tartó rekonstrukció alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket és szigetelték az alagutakat.
A felújításnak köszönhetően minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott. Az akadálymentesítésre is hangsúlyt fektetnek. Lifteket és ferde pályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozott emberek is tudják használni a metrót. Úgynevezett taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozott emberek közlekedését
– fogalmazott a BKK Zrt.
A BKK mellett a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) is kivette a részét a metrómegállók környezetének fejlesztéséből. A BKV-tól megtudta lapunk, hogy:
Az M3 metróvonal Lehel téri állomásán két lift épült, amelyek a peronszint és az aluljárószint között akadálymentes kapcsolatot biztosítanak. A Victor Hugo utcára felvezető lift építése nem szerepelt az M3 metróvonal rekonstrukciójának eredeti terveiben, ezért tervezése és kivitelezése később kezdődött, mint az állomás felújítása.
Az ott található lift információink szerint az utóbbi időben több napon keresztül nem működött. A lift üzembehelyezése július 18-án reggel azonban megtörtént – árulta el a BKV Zrt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre