A jó hír, hogy újraindul, a rossz, hogy sajnos csak egy hónap múlva. Komoly ráncfelvarráson esett át az ikonikus járat.
Hosszú várakozás után hamarosan újra visszatér a fogaskerekű, április 1-jén ugyanis újraindul a közlekedés. Az elmúlt hónapokban számos hegyvidéki lakos panaszos levelet írt az önkormányzatnak a fogaskerekű átmeneti leállítása miatt. Az új járatok a tervek szerint sokkal csendesebben és üzembiztosan járnak majd, mint korábban. Fontos hangsúlyozni, hogy a menetrend se változik, kora reggel és késő éjszaka is megmarad a tavaly bevezetett és bevált TELEfogas rendszer.
Hétvégén napközben 15 percenként járnak majd a szerelvények, de ha a nagyobb forgalom indokolja, akkor a BKK sűríti majd a járatot. Újdonság, hogy idén nyáron várhatóan több alkalommal is közlekedni fog a nyitott nosztalgiaszerelvény a Városmajor és Széchenyi-hegy között.
A mostani bejelentésnek mindenki örül, de sokak szájíze keserű. Mint ahogyan a XII. kerületi önkormányzat rámutatott: a BKK korábbi ígérete szerint már az őszi felújítást követően járnia kellett volna a fogaskerekűnek. A közlekedési vállalat azonban a téli hónapokban is szüneteltette a járatokat, gondot okozva ezzel a hegyvidékieknek, különösen az időseknek.
Az elmúlt hónapokban sok hegyvidéki lakos írt panaszos levelet az önkormányzatnak a fogaskerekű téli leállása és a járatokat helyettesítő pótlóbuszok szervezetlensége miatt, még aláírásgyűjtés is indult a fogaskerekű megmentéséért. Pokorni Zoltán polgármester és Fonti Krisztina alpolgármester személyesen tárgyaltak a BKK vezetésével, és a Fővárosi Közgyűlésben is napirendre került az ügy
– írták közleményükben.
Fürjes Balázs, aki korábban államtitkárként a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelt, hasonlóan vélekedett a vonal leállítása miatt. A politikus tavaly azt mondta, hogy a 120 milliós megtakarítás eltörpül a budapesti közlekedés évi 200 milliárdos fenntartásához képest.
A fogaskerekű működését Karácsony Gergelyék a dráguló üzemanyag- és villamosenergia-költségek miatt szüneteltették. Ezzel az előzetes becslések szerint több mint 120 millió forintot spórolt a főváros. A húzás óriási felháborodást okozott a helyieknek, akik petíciót is indítottak a 148 éves, ikonikus közlekedési eszköz megmentéséért.
A fogaskerekű azért is fontos, mert a pár száz méterre közlekedő 21-es buszhoz meredek, télen csúszós, balesetbeszélyes utcákon lehet csak feljutni.
Fonti Krisztina, a XII. kerület alpolgármestere korábban azt mondta a Metropolnak, hogy nagyon sok levelet kapott a hegyvidéki lakosoktól, akik megdöbbenve és dühösen fogadták a főpolgármester akkori döntését.
Éppen a tél beköszönte előtt állították le a fogast. A téli fagyos, csúszós időben a buszok, autók nemigen tudnak felmenni és lejönni a hegyről. Előfordult már, hogy a 21-es busz csak az Orbán térig tudott felmenni. Nem beszélve arról, hogy a fogas pótlására kijelölt menetrend szerinti buszok már most zsúfolásig megtelnek
– mondta lapunknak.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre