Hiteles brandépítés a Marvel után szabadon

Hirdetni mindenki tud, de mitől lesz hiteles egy cég? Régen elég volt egy reklámban felvillantani azt, hogy HURKA GYURKA, és máris tudta mindenki, hogy miről van szó. Ma már a hirdetés kinőtte magát, iparággá vált – és pont ez csökkenti a hatékonyságát és emeli egekbe az árát. (x)



Megosztás
Szerző: PR CIKK
Létrehozva: 2023.03.10.
Módosítva: 2023.03.10.
hirdetés

Az ipari termék sajátja, hogy ipari: idejétmúlt már maga is, hiszen konfekció, egy kaptafára készül. „A cég, ha sikeres szeretne lenni, új irányokat, és ami a legfontosabb: saját utat kell hogy válasszon, hogy elérje a vásárlókat” – fejtette ki Langmár Zsuzsanna, a Langmár Kommunikáció vezető tanácsadója, hozzátéve:

„A jelszó: legyünk hitelesek. Legyünk önmagunk.”

Fotó: langmar.hu

Hirdetni mindenki tud, de célozhatjuk a szívet is

Nem minden hirdetés Hirdetés, és nem minden hírverés veri a konkurenciát.

Nézzünk egy konkrét példát: ez legyen pedig a Marvel-istálló. A Marvel képregénycég az elmúlt 10+ évben óriásit robbantott, gyakorlatilag maga alá gyűrte a filmes piacot. Ez csak és kizárólag a mozinak köszönhető? Annak, hogy a brand, a hősök, amik majd egy évszázada uralták a képregényes ponyvapiacot, a vászonra kerültek fel?

Messze nem. A Marvel nagyon okos, és – fontos! – hiteles (vagy nagyon annak tűnő) kommunikációt folytatott a működése során. Mert például amikor a filmből ismert színészek a karakterüknek öltözve nagybeteg rajongókat látogattak meg, az persze hogy PR-akció volt, persze hogy épp volt ott egy operatőr, aki megörökítette az egészet – de a cég ezzel közölte azt is, hogy a rajongóik fontosak számukra. A rajongók pedig valószínűleg életre szóló élményt kaptak azáltal, hogy kezet rázhattak Pókemberrel, Vasemberrel vagy Amerika kapitánnyal.

Hirdetés szempontjából mi a tanulság? 

  • Az önkénteskedést lehet öncélúan használni, de nem minden célzott önkénteskedés öncélú.
  • A hirdetés önmagában nem elég a sikerhez.
  • A közösségépítés fontos, sőt egyenesen elsődleges.

A Marvel mindig figyelt arra, hogy a rajongókat mint egy hatalmas családot kezelje. Marketing ez? Marketing. Hiteles? Hiteles. Mindenki nyer vele valamit? Mindenki nyer vele valamit.

Tanulhatunk tőlük? Tanulhatunk. Nem tudjuk, hogy a Marvel marketingesei mit esznek reggelire, de kérünk belőle mi is.

Meg kell mutatni a cég arcait – hogy a megrendelő jó ismerősként kezeljen minket

Ahogy Langmár Zsuzsanna fogalmaz: „A bélyeggyűjtés szuper hobbi, de egy cég számára hasznosabb az elégedett vevők véleményének megőrzése. Nem strigulákat, nem Excel-adatokat szeretnénk.”

Azaz a vásárló már nem elégszik meg azzal, hogy egy a sok közül – ő A Partner szeretne lenni. Most, amikor a Facebookon bárki kiírhatja a véleményét bármiről, most, amikor az egyén nem egy a sokból, hanem valóban azt érezheti, hogy számít (hiszen a közösségi média pont ezt sulykolja belé nap nap után), akkor meg kell mutatnunk, hogy kik vagyunk, mit kínálunk, és – ami a legfontosabb – milyenek vagyunk mi magunk is. Miért? Mert akkor nem egy cég leszünk a sok közül, hanem a Cég, ami mindig tudja, mit szeretne a partnere. Hiszen ismerjük egymást!

„Az egyéni stílus, a brandünk csak az alap – mondja Zsuzsa. – A cégnél emberek dolgoznak, akik embereknek akarnak eladni. Legyen a hangsúly az értéken! Ami minden dolgozónkban, alvállalkozónkban, szövegíróban és szakemberben ott van.”

Azaz:

  • Merjünk a hirdetésünkkel kitűnni úgy, hogy megmutatjuk: nálunk mindenki a saját, hozott értékeivel erősít minket, és teszi a cégünket egyedivé.
  • Mutassuk be, ki hogyan és miért tesz minket különlegessé.
  • Hirdessünk azzal, amivel a konkurencia nem tud versenyezni: saját magunkkal.

A vélemény erősít, a kritika előretol

„Sok cég nem meri kikérni a vevők álláspontját – igazából érthetetlen, hogy miért, hiszen a kritika előre visz, csak azt mutatja meg, miben kell változtatnunk, merre kellene fejlődnünk tovább. Sőt: a partnernek számít, ha kikérjük a véleményét. Miért ne számítana? Pont ettől lesz ő a fontos személy, az a vevő, aki elmondhatja, ha valami olyasmit tapasztalt, amit nem feltétlenül tart bennünk jónak” – mondja Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője. 

Ez elégedettséghez vezet. Az elégedett vásárló pedig arra tol minket, amerre mennünk kell: a fejlődés felé. Merjünk véleményt kérni! Nem leszünk tőle kevesebbek.

Sőt.

Ne féljünk se az újtól, se saját magunktól! Ha őszinték vagyunk a céges kommunikációban is, ha fel tudjuk mérni, hogy a cégnél ki milyen értéket képvisel, csodákra lehetünk képesek.

(x)

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás