Magyarországon rakták össze a Porsche ikonikus darabját

Izgalmas tervet hozott tető alá Kázmér Miklós: autós manufaktúrája ugyanis újragondolta a hatvanas évek egyik legsikeresebb, mégis elfeledett Porsche-modelljét, a 912-est. A KAMM 912C-ből a prototípus már elkészült, januárban az éles gyártás is elkezdődhet.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.12.15.
autó gyártási munkák

Magyarországon elevenednek újjá a hatvanas évek legendás sportautói! A német Porsche autógyár szalagjáról 1963-ban gördült le először a 911-es modell. Ez egy erős, fürge, ám drága autó volt, amelynek két évvel később életre hívták a gyengébb, de olcsóbb változatát, a 912-est. Bár ez sem lett épp népautó, mégis jó döntésnek bizonyult legyártani, hiszen felpörögtek az eladások.

Gyerekkori álom vált valóra

A rövid történeti áttekintés után ugorjunk előre az időben 55 évet. 2020-ban Kázmér Miklós megalapította saját autós manufaktúráját azzal a céllal, hogy új életet leheljen a veterán 912-es Porschékba. A KAMM Manufaktur tulajdonosát már kiskora óta érdekelték a sportautók, most viszont egy valódi példányon élheti ki kreativitását.

– Régóta foglalkozom autókkal, már gyerekként is felfigyeltem a négykerekűekre. Később, felnőtt fejjel volt, hogy saját magam építettem át az autómat, de a pályafutásom végül másfelé sodort, így ez az egész megmaradt hobbinak

– kezdte a Borsnak Kázmér Miklós. 

Az autók megszállottja végül két évvel ezelőtt határozta el egy amerikai kiállítás hatására, hogy felépíti a 21. századi Porsche 912-t.

Különleges csapat a siker kulcsa

A manufaktúrához Miklós a legjobb szakembereket verbuválta össze. Produceri munkája révén ezt tanulta meg: a lehető legjobb emberekkel a lehető legjobb produkciót, terméket hozza össze.

Szerencsére mindegyiküknek van valamilyen motorsportos múltja, és ez a tudás remekül hatványozódik akkor, amikor új technológiákat kell beépítenünk a KAMM 912C-be – mesélte a cég első embere. A nagy munkákra alvállalkozókat vontak be: egy svájci cég gyártja az autó motorjának nagy részét (hengerfej, dugattyú), egy holland vállalkozás pedig a futómű gyártásába dolgozik be. Mégis, a nagy mű összeszerelése itthon, egész pontosan Óbudán történik. De miért épp erre a típusra esett Miklós választása?

– Ennek érzelmi, esztétikai és marketingszempontjai is vannak. A 912-es Porsche alapvetően könnyű autónak számít, illetve a motor is úgy helyezkedik el a motortérben, hogy az autó stabilitása jó, összességében jól vezethető. 

Emellett a 911-es modellt sokan ismerik, és nagyon szeretik, ám a 912-es véleményem szerint alulértékelt volt, igaz, ma már egyre többeket érdekel

– magyarázta Kázmér Miklós.

Miklós a KAMM 912C prototípusával

Retró külső, modern belső

A legendás autó restomod (amikor egy régi autó karosszériáját és/vagy alkatrészeit teljesen felújítják, majd modern alkatrészeket és technológiát használva átalakítják azt) változatán két éve dolgoznak.

– Az eredeti autó váza némi megerősítéssel és fémmunkával együtt megmaradt, ám amit lehet, karbon anyagból készítettünk – még az üléshuzatot is. Ez ahhoz kellett, hogy minél kisebb legyen az autó súlya. Ehhez a célhoz az ablakokat is műanyagra cseréltük – mesélte a manufaktúra tulajdonosa. A vállalkozó egyetlen 21. századi szerkezetet épített be az autóba: történetesen egy klímaberendezésről van szó, amelyről ő úgy gondolta, nem maradhat ki a műszerfalról.

Kázmér Miklós gyerekkora óta az autók rajongója

Csupa élvezet

A manufaktúra feje úgy fogalmazta meg a KAMM 912C-vel kapcsolatos vágyait, hogy „a hatvanas évekbeli versenyautó hangulatát a hétköznapi sofőr is tudja élvezni”.

– Egy olyan gépet szerettem volna építeni, amely sebességre modern, stílusra mégis »oldschool«

 – mesélte Miklós. A prototípust több hazai és nemzetközi autós szakportál és újságíró tesztelte, jelenleg az ő tapasztalataikat építik be a járgányba.

A legjobb szerelőkkel dolgozik a magyar csapat

Igény van rá. Januárban viszont indul a gyártás, hiszen az első jelentkezők már becsengettek az első darabokért.

– Először látnunk kell az igényeket, hogy ahhoz igazítsuk a kapacitást. Az biztos, hogy a darabszám limitált lesz, legfeljebb 25-öt fogunk gyártani évente. Egyelőre 12 hónapra vállalunk munkát a donorautó megérkezésétől számítva – magyarázta Kázmér Miklós. A 750 kilós, 175 lóerős KAMM 912C modell ára 325 ezer euró, azaz nagyjából 136 millió forint – írja a Bors

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás