Karácsony Gergely meg akarja regulázni a gyorsan hajtó fővárosi autósokat. A „dugók ura” ezért közlekedésbiztonsági társadalmi vitát akar indítani, ami persze helyes dolog, csak kicsit vicces, hogy pont ő, aki gyakran a buszsávban közlekedik szolgálati autójával… Arról meg nem beszél, hogy az általa durván megnövelt fővárosi közlekedési káoszt miként kívánja orvosolni.
„Minden második percben egy gyorshajtó – ez volt a mérlege a rendőrség sebességmérési akciójának Óbudán a múlt héten” – írta Facebook-oldalán Karácsony Gergely. A statisztikából, miszerint átlagosan hetente egy budapesti vesztette életét balesetben, a főpolgármester leszűrte: a közlekedési balesetek Budapesten is hatalmas problémát jelentenek.
Karácsony ezért meghirdette, hogy átfogó közlekedésbiztonsági stratégiát készítenek, hogy 2030-ig a fenti szám a felére, 2050-ig – azaz 28 év múlva – pedig egyenesen nullára csökkenjen. A nagyívű elgondolás megvalósulásáért a Fővárosi Önkormányzat – szöges ellentétben az eddigi gyakorlatával – társadalmi vitára bocsátja a tervezetet nyáron. A főpolgármester addig is arra kéri a Budapesten közlekedőket, hogy mindenki tartsa be a közlekedési szabályokat, különösen ami a sebességhatárokat illeti. Mondjuk az általa előidézett óriási reggeli és esti dugóban ez nem nehéz...
A fővárosi autósok kálváriája tavaly tavasz óta tart. Először jöttek az értelmetlen és átgondolatlan körúti biciklisávok, amikről Karácsony Gergely sem a lakossággal, sem a civil szervezetekkel nem egyeztetett. Majd szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását, az eszetlen kapkodás miatt eközben gyakran egyszerre zárták le a fő- és elkerülő utakat.
Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd másfél évi töketlenkedés után csak júniusban záratta le a Lánchidat a felújítás miatt. Nyáron jöttek a Blaha Lujza tér felújítási munkálatai forgalomterelésekkel, betontömbökkel, sávlezárásokkal. A körúti lámpaprogramot is oda-vissza állítgatták, miközben újabb „forgalomcsillapítási” ötleteket próbálgatnak Erzsébetvárosban. Amikor Karácsony Gergelyt a tarthatatlan közlekedési állapotokkal szembesítették, azt javasolta az autósoknak: „szálljanak ki a kocsiból, és menjenek gyalog”.
Lapunk kétszer is lemérte, hogy Karácsony Gergely átgondolatlan felújításai, szervezetlen útlezárásai miatt mennyit veszteglünk a reggeli csúcs idején a fővárosi dugókban a normál menetidőhöz képest. A Budapest 6 különböző útvonalán mért adatok szerint 2021. június 9-én átlagban plusz 28 perc volt a normálishoz képest az idő, amelyet a végeláthatatlan kocsisorokban állva töltöttünk. Június 24-én, a Lánchíd lezárása után megismételtük a mérést a korábbi útvonalakon. Akkor már átlagban plusz 44 perc volt a dugókban várakozás ideje. Mindez a hőségriadó kellős közepén.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre