Egy bérelhető biciklit naponta 4-8 alkalommal is választanak az emberek közlekedésre.
Az elmúlt hónapokban több mint egymilliószor használták a zöld kerékpárokat városszerte. A BKK egyéves Mol Bubi-bérlettel jutalmazta meg az egymilliomodik bringást. Szeptemberben ráadásul volt olyan nap, amikor új abszolút rekord született és egy nap alatt 10 ezerszer utaztak Mol Bubikkal Budapesten.
Májusban helyezték ki a fővárosban a megújult Mol Bubi bringákat, amiket azóta rekordmennyiségben vettek igénybe az emberek. Négy helyen számlálók segítségével mérték meg, mennyien élvezik a Bubik nyújtotta haladást: a Bem rakparton, az Árpád hídon, a Hungária körúton és a Weiss Manfréd úton.
3 kilóval könnyebbek régi társaiknál, ráadásul új defekttűrő gumikkal szerelték fel őket a korábbi szivacstömlős kerekekkel szemben, ami által könnyebb és gyorsabb haladást biztosít. A dokkolókban okoslakat, a bicikliken pedig mobiltartó segíti a könnyebb kezelést. Emellett új weboldalt is kapott a Mol Bubi alkalmazás, amellyel gyorsan és egyszerűen lehet elintézni a biciklik kibérlését. Arról pedig még nem is beszéltünk, hogy új, megfizethető díjszabással rendelkezik, és megszűnt a kauciós díj, így bárki számára hozzáférhető az új bringa.
Egy hónapos bérlet 500 forintot kóstál, egy évre pedig 5000 forintért használhatjuk bármikor az almazöld vasparipákat. Van mód perc alapú fizetésre is, valamint hogyha bérletünk van, az első félóra mindig ingyenes, ezután kell csak 20 forintot fizetnünk percenként.
Amennyiben van mobilnet a telefonunkon, fél perc alatt le lehet tölteni a Mol Bubi alkalmazást, amelynek használata elengedhetetlen a tekeréshez. Ezután csak regisztrálnunk kell, néhány adatunk, például telefonszámunk és kártyaszámunk megadása után pedig csak kiválasztjuk, hogy havi vagy éves bérletet vásárolunk, esetleg alkalmilag használjuk csak, és már mehet is a menet. Fontos azonban, hogy az alkalmazáson belül található egy folyton frissülő térkép, amelyen láthatjuk a saját helyzetünket, és azt is, hogy hol vannak gyűjtőállomások a városban, ráadásul azt is, hogy hány bicikli áll ott, vagy esetleg hány üres hely van ott lerakni a kerékpárt. Ezt érdemes figyelni, ha konkrét célunk van, ugyanis negatív meglepetés lehet, hogyha nincs bringa, vagy éppen hely lerakni a biciklit egy állomáson.
„Én májusban kezdtem el igénybe venni a Mol Bubit, ugyanis a város északi részén élek, és a belvároson vagy a Hungária körúton autóval csak nagyon lassan tudtam haladni. Amikor a Lehel téren felszálltam az első Mol Bubi bringámra, és a budai rakparton haladva tekertem az Infóparkba, meglepődve tapasztaltam, hogy a művelet kevesebb, mint harminc percet vett igénybe. Így az 500 forintos havi bérleten felül semennyit nem kellett költenem, és mégis rendszeresen használtam az eszközt. Onnan pedig már két megállót villamossal utazva elértem 40 perc alatt a Lurdy házban található szerkesztőségünkbe” – osztotta meg tapasztalatait kollégánk.
Mélyen a zsebükbe nyúlhatnak szeptember 15-e óta, akik nem a gyűjtőállomásokon teszik le a kerékpárokat, ugyanis 5000 forint elszállítási díjat számol fel a BKK ezért.
Metropol-tipp:
Az új rendszer úgy működik, hogy a bicikli kerekét be kell helyezni a gyűjtőállomás üresen álló helyére, és rá kell kattantani az okoslakatot. Ekkor egy sípoló hangot hallhatunk, ez jelenti azt, hogy lezárt a rendszer, azonban előfordulhat olyan helyzet, hogy a lezárás ellenére sem áll meg az időmérő óra, és ezért percenként 20 forintot vonogathat le a kártyánkról az alkalmazás. Ezt úgy tudjuk ellenőrizni, hogy az applikáción belül, a baloldalon található egy lista használati előzmények néven, belemegyünk és megnézzük, hogy befejeződött-e már a legutolsó utunk, és lezárta-e a biciklit a rendszer. Ha nem, akkor a kerékpár letétele menüpontra kell rákattintanunk.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre