120 év telt el születésük óta, de az aktivitás mit sem csökkent. Az autózás hajnalán segítettek kialakítani a magyarországi közlekedési rendet és már a jövő önvezető autóira is tudnak tanáccsal szolgálni.
Amikor a Magyar Autóklub megalakult, még patikákban vették a benzint. Valamikor a Nobel-díjas Szentgyörgyi Albert is volt a klub elnöke. 1900. november 30-a, a megalakulás óta sok benzin elégett a porlasztókban, de a szervezet céljai nem változtak: a fejlődés elősegítése, a minél biztonságosabb közlekedés.
− Sajnos a vírushelyzet miatt nem úgy ünnepeltünk, ahogyan szerettünk volna, így inkább emlékezünk az eltelt évekre. Többen is köszöntöttek bennünket, Orbán Viktor miniszterelnök írt nekünk, a levelét fel is tettük a honlapunkra − büszkélkedett dr. Hatala József, a klub elnöke.
Lapunknak elárulta, ugyan hetvenezer taguk van, de 600 ezren veszik igénybe évente az assistance szolgáltatásukat, ennyiszer megy segíteni a „Sárga Angyal”.
A Magyar Autóklub már 1901-ben részt vett az akkori közlekedési rendelet megalkotásában. Ma is folyamatosan, több területen segítik a hazai közlekedést: részt vettek a sofőriskolák kialakításában, tanácsokat adnak, hogyan lehet minél biztonságosabb a közlekedés, versenyeket szerveznek.
− Jómagam 1969-ben szereztem jogosítványt, azóta naponta vezetek, balesetmentesen. Akkoriban egy „Rambó túlélőtúra” volt Budapestről Miskolcra vagy Debrecenbe menni! Nem túlzás, tényleg megterhelő „házi feladat” volt − nosztalgiázott Hatala József. − Ma már ez nincs így, itt vannak az autópályáink, az elkerülő utak, autóutak és folyamatosan épülnek az újak. Jó az a cél, hogy a megyei jogú városok körül mindenhol legyenek gyorsforgalmi autóutak.
− Jönnek az önvezető járművek, reméljük, abban is számítanak a tanácsainkra, hogy ezeken hogyan helyezzék biztonságosan forgalomba. A klub megalakulása óta figyelemmel kísérjük a műszaki fejlődést és nekünk a kezdetektől az a célunk, hogy minél biztonságosabb legyen a közlekedés − összegzett az elnök.
− Szakértői számítások szerint Magyarországon egy nap több mint 3 millióan vesznek részt a közúti közlekedésben. Az autósokat az idén 120 éves Magyar Autóklub képviseli, amely több mint 70 ezer tagot számlál. Az Autóklub kollégái, munkatársai a koronavírus-járvány ideje alatt is, a járványügyi szabályokat betartva, minden nap segítik a közlekedésben résztvevőket − mondta a jubileum kapcsán Nyitrai Zsolt, miniszterelnöki megbízott.
− Az autó-motor sportok nagyon népszerűek Magyarországon, rengeteg olyan fiatallal találkozom, akinek az a célja, hogy elkezdje a versenyzést − mondta Michelisz Norbert világkupa győztes, Európa-kupa és többszörös túraautó- világbajnoki futamgyőztes. Nagyon örülök neki, hogy az elmúlt, hát most már több mint tíz évben a Hungaroringgel közösen olyan eredményeket és egy olyan szakmai múltat sikerült felállítanunk, ami segítség lehet ezeknek a fiataloknak saját pályafutásukat illetően, illetve annak is nagyon örülök, hogy Magyarországot ezen eredmények által sikerült felhelyeznünk a nemzetközi autó-motor sportos térképre, és ezzel kapcsolatban én csak azt remélem, hogy ezek a sikerek a jövőben csak bővülni fognak.
− Magyarország kormánya 2016-ban döntött a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről. Az ezt keretbe foglaló útprogram közel 3200 milliárd forint költségvetéssel dolgozik, melynek nagyobbik hányadát a magyar költségvetés biztosítja. Egyik célja a megyei jogú városok bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba. 2016-ban, induláskor 14 város volt bekötve, 2025-re, a program befejeztekor mind a 23 megyei jogú város gyorsforgalmi úton elérhető lesz. Induláskor a települések felére, a lakosság háromnegyedére volt igaz, hogy 30 percen belül elér egy gyorsforgalmi útszakaszt. A program befejeztekor már a települések háromnegyedére és a lakosság 90 százalékára lesz ez igaz. Az elkészült gyorsforgalmi úthálózaton is kerülhet bajba egy autós. Ezeken az új szakaszokon a Magyar Autóklub szakemberei hamarabb tudnak neki segítséget nyújtani, használják ők is a felépített gyorsforgalmi hálózatot − emelte ki az elmúlt időszak fejlesztéseit dr. Mosóczi László az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Tudtad?
- Az 1980-as évek második felében a szervezet tevékeny szerepet vállalt abban, hogy a Forma-1 eljöjjön Magyarországra
- A pálya építésében is részt vettek, csakúgy, mint az üzemanyag hálózat létrejöttében.
- Még a Nobel díjas Szentgyörgyi Albert is volt a Magyar Autóklub elnöke!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre