
Mindig elérik, amit akarnak: 6 csillagjegy, aki sikerre született
Vajon kik ők? Eláruljuk, melyek a legsikeresebb csillagjegyek!
Íme egy csokornyi érdekesség a nem hivatalos ünnepről.
Az év legbolondozósabb napja lett április 1-je, ami a tél elengedéséhez és a tavasz köszöntéséhez kapcsolódik. A Fanny magazin cikkéből kiderül, honnan származik ez a megviccelős szokás.
Meglepő, de már az ókorban is bolondoztak egymással az emberek. Bár a nem hivatalos ünnep származásának részletei máig sem ismertek, sokan a római hilaria fesztivállal kötik össze. A március végi eseményen mindenki álruhát öltött és másokkal gúnyolódott.
Egyes történészek szerint a nap eredete a XVI. századra nyúlik vissza: 1564-ben IX. Károly francia király április 1-jéről január 1-jére helyezte az újévet, ám sokan mégis a régi rend szerint ünnepeltek. Ezek a személyek ugratások célpontjává váltak, bolondoknak nevezték őket.
Mások a hagyományt az 1582-es francia naptárreformhoz kapcsolják, amikor az ország áttért a Julianusról a Gergely-naptárra. Előbbiben az újév a tavaszi nap-éj egyenlőséghez közeli április 1-jén kezdődött, utóbbival január 1-re került. Akik elfogadták ezt, heccelték azokat, akik nem.
A XVIII. században Nagy-Britanniában is elterjedt az áprilisi tréfálkozás. Skóciában például különösen népszerűvé vált Hunt the Gowk, ami egy bolondkereső szokás volt. Ilyenkor az emberek értelmetlen üzenetekkel küldték egyik helyről a másikra egymást.
Az áprilisi poénok lényege, hogy ártalmatlanok és sértésekből, bántásoktól mentesek legyenek. Bizonyos országokban úgy tartják, a tréfákat délig kell végrehajtani, utána már a viccelődő válik bolonddá. A népszokások szerint az lesz április bolondja, akit ezen a napon sikerül rászedni.
A bolondok napja az idők során az egész világon népszerűvé vált, de a móka mértéke és jellege kultúránként eltérő lehet. Célja viszont változatlan: vidámságot és nevetést hozni az emberek életébe. Ez egy olyan nap, amikor megengedett egy kis bolondozás, de csakis a határok tiszteletben tartásával.
A klasszikus áprilisi komédiázás napjainkra szinte teljesen eltűnt. A gyerekkorunkban alkalmazott csínyek már túlságosan felismerhetőek, másrészt sokkal gyanakvóbbak vagyunk, és sokan nem szeretik, ha vicc tárgyává válnak.
Az internet megjelenésével április 1-je új dimenziót kapott: cégek, online magazinok, reklámfilmek és influenszerek rukkolnak elő hihető, de hamis hírekkel, bejelentésekkel, melyek gyakran a szkeptikusokat is megtévesztik.
Az idők során kreatívabbnál kreatívabb csínytettek születtek, a XX. századtól kezdve pedig a sajtó és a televízió is csatlakozott a tréfákhoz. Az egyik híres átverés az ikonikus látványossághoz kapcsolódik. A francia Le Parisien újság 1986-ban azt állította, hogy az Eiffel-tornyot lebontják és áthelyezik Disneylandbe, ahol vidámparki elem lesz belőle. Az emberek felháborodottan reagáltak, sokan a hatóságoknak is telefonáltak.
A BBC 1957. április 1-jei híradós riportja arról szólt, hogy Svájcban spagettifák nőnek, és felvételt is mutattak egy családról, akik éppen a népszerű tésztát szüretelik le. Angliában ebben az időben még nem volt elterjedt étel a spagetti, sok néző ezért elhitte a hírt. Rengetegen keresték fel a szerkesztőségét, és érdeklődtek, hogyan lehetne ilyen fát nevelni. A csatorna udvarias válasza ez volt: „tegyenek egy szál spagettit egy doboz paradicsomszószba, és reméljék a legjobbakat.”
A Rickroll egy internetes tréfa, ami 2007-ben terjedt el. Lényege, hogy egy váratlanul kapott link Rick Astley Never Gonna Give You Up című dalának videóklipjére vezet. A mém annyira népszerű lett, hogy 2008. április 1-jén maga a YouTube viccelte meg az embereket: minden kiemelt videót erre a számra irányított, így a gyanútlan böngészők bármire kattintottak, ugyanahhoz a számhoz jutottak.
Emlékezetes átverés lett az 1962-es svéd harisnyanadrág-trükk, ami a fekete-fehérben sugárzó tévére épült. Április 1-jén technikai szakértő jelentkezett be azzal, hogy forradalmi módszerrel színessé lehet alakítani az adásokat: a nézők húzzanak nejlonharisnyát a képernyőre, ami megtöri a fényt, ezzel színeket hoz létre. A trükköt több ezren próbálták ki, és sokan jelezték, hogy valami megváltozott, hiszen az emberek hinni szerettek volna a dologban.
A Google 2013-ban forradalmi szolgáltatást mutatott be: a Google Nose célja, hogy a felhasználók az interneten keresztül is érezzenek szagokat. A funkció lehetővé teszi, hogy a képeken és szöveges tartalmakon keresztül illatokat is átküldjön a készülékekre, a részleteket pedig promóciós videóban mutatták be. Sokan gyanították, hogy áprilisi tréfáról van szó, de voltak, akik izgatottan szaglászták a telefonjukat.
1998. április 1-jén a Burger King egész oldalas hirdetést tett közzé az USA Today újságban, amelyben bejelentették a Left-Handed Whoppert, azaz a balkezeseknek való ételt. A reklám szerint a szendvicset kifejezetten nekik tervezték, még az összetevőket is 180 fokkal elforgatva helyezték el, hogy jobban illeszkedjenek a balkezes fogyasztók kezéhez. Az átverés annyira jól sikerült, hogy másnap sorban álltak a nem létező fogásért.
Vajon kik ők? Eláruljuk, melyek a legsikeresebb csillagjegyek!
Mennyire vagy rutinos sofőr? Tesztünkből kiderül!
Mutatjuk, mit ígérnek a csillagok.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre