Növekedésre számít az autópiac 2021-ben
A koronavírus járvány alaposan betett szinte minden iparágnak, az autóeladások számain is meglátszott a pandémia hatása.
A 2018-as rekordévet követően, még erősebb mérleggel zárt 2019-ben a magyar autópiac. A tendencia viszont nem folytatódott a világjárvány miatt. Habár ennek hatása az év végi statisztikában is jelentősen érződik, mégsem alakult olyan kedvezőtlenül a helyzet, mint ahogy azt az elején prognosztizálták a gépjárműszektorban – derült ki a Duna Autó elemzéséből.
Az elmúlt évben összesen 128.031 db új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 2019-hez képest 18,92 százalékos (-29.878 db) csökkenést jelent. A kishaszon-gépjárműveknél nagyságrendileg hasonló a helyzet: 15,87 százalékos volt a kereslet-visszaesés, ami darabszámban 4.158-nak felel meg. A járványügyi helyzet az óbudai vállalat működésére is rányomta bélyegét, de a Duna Autó Cégcsoport még a szerencsésebbek közé tartozik. Habár értékesítési trendje követte a visszaeső piacot, 2018-hoz viszonyítva így is pozitív mérleggel (+28,7%) zárta az évet. Összesen több mint 5.000 autót adtak át tavaly.

Így élte túl az autópiac a pandémiát
„Úgy gondolom, elsősorban annak köszönhető, hogy a nagycsaládos autóvásárlási programot nem függesztették fel a veszélyhelyzet idejére, valamint, hogy az elektromos pályázat is újraindult” – árulta el Markó Zoltán, az óbudai társaság kereskedelmi és marketingigazgatója. „December végéig több mint 300 nagycsaládos szerződést kötöttünk meg, a nálunk vásárolt elektromos, illetve hibrid autók pedig közel 10 százalékát adták a 2020-as forgalmunknak. Részben ezzel is magyarázható, hogy magánvásárlóink aránya továbbra is magas, 45,3 százalék, ami nagyobb, mint a piaci átlag. Emellett a járványügyi helyzet kiváltotta új vevői igényekhez is gyorsan tudtunk alkalmazkodni azáltal, hogy kiépítettük online értékesítési csatornáinkat. Ma már nem meglepő, ha reggel arra ébredünk, hogy az éjszaka folyamán eladtunk egy-egy autót a virtuális térben.”
2020 meghatározó trendjei
Markó Zoltán elmondása szerint a környezetvédelem kérdése egyre inkább foglalkoztatja a potenciális vevőket, amihez ösztönzőleg hat(ott) az állami, elektromos autóvásárlási támogatás is. Az árérzékenység azonban nem jelenti egyben azt is, hogy az ügyfelek lemondanának olyan igényeikről, mint a megfelelő biztonságtechnika, vagy a különböző kényelmi funkciók és a szórakoztató elektronikai eszközök.
Inkább benzin, mint gázolaj
A gázolajos gépjárművek továbbra sem a vásárlók kedvencei a Duna Autó Cégcsoport vevőinek, mindössze 24,7 százalékuk tette le voksát mellettük. A többség, 66,2 százalék továbbra is a benzineseket részesítette előnyben 2020-ban.
Új kedvencek
Érdekes változások történtek a 19 márkát forgalmazó kereskedés vevői preferenciái között. Az évekig legsikeresebb Skoda Octaviához ugyanis felzárkózott a Kia Ceed, a 2020-ben új autót vásárlók közül a legtöbben ezt a két modellt választották. Őket pedig továbbra is a Suzuki Vitara és a Honda CR-V követi a Duna Autó Cégcsoport vásárlóinak népszerűségi listáján.
Kategóriánkénti top 3

SUV:
Alsó-közép:
Kisautó:
Ilyen lehet 2021
Óvatos optimizmussal tekintenek az évre a magyar autópiac szereplői. Mindenki előre néz, és a tavalyi, nagyságrendileg 128 ezres személygépkocsi-forgalomhoz képest 5-9 százalékos növekedést várnak. Persze ezt jócskán alakíthatják majd a koronavírus 3. hullámának hatásai, valamint az átoltottsági arány alakulása.
Top hírek
Hírlevél-feliratkozás
Hírlevél-feliratkozás
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre