Növekedésre számít az autópiac 2021-ben

A koronavírus járvány alaposan betett szinte minden iparágnak, az autóeladások számain is meglátszott a pandémia hatása.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.02.03.
mi lesz 2021-ben?

A 2018-as rekordévet követően, még erősebb mérleggel zárt 2019-ben a magyar autópiac. A tendencia viszont nem folytatódott a világjárvány miatt. Habár ennek hatása az év végi statisztikában is jelentősen érződik, mégsem alakult olyan kedvezőtlenül a helyzet, mint ahogy azt az elején prognosztizálták a gépjárműszektorban – derült ki a Duna Autó elemzéséből.

Az elmúlt évben összesen 128.031 db új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 2019-hez képest 18,92 százalékos (-29.878 db) csökkenést jelent. A kishaszon-gépjárműveknél nagyságrendileg hasonló a helyzet: 15,87 százalékos volt a kereslet-visszaesés, ami darabszámban 4.158-nak felel meg. A járványügyi helyzet az óbudai vállalat működésére is rányomta bélyegét, de a Duna Autó Cégcsoport még a szerencsésebbek közé tartozik. Habár értékesítési trendje követte a visszaeső piacot, 2018-hoz viszonyítva így is pozitív mérleggel (+28,7%) zárta az évet. Összesen több mint 5.000 autót adtak át tavaly.

Fotó: Shutterstock

Így élte túl az autópiac a pandémiát

Úgy gondolom, elsősorban annak köszönhető, hogy a nagycsaládos autóvásárlási programot nem függesztették fel a veszélyhelyzet idejére, valamint, hogy az elektromos pályázat is újraindult” – árulta el Markó Zoltán, az óbudai társaság kereskedelmi és marketingigazgatója. „December végéig több mint 300 nagycsaládos szerződést kötöttünk meg, a nálunk vásárolt elektromos, illetve hibrid autók pedig közel 10 százalékát adták a 2020-as forgalmunknak. Részben ezzel is magyarázható, hogy magánvásárlóink aránya továbbra is magas, 45,3 százalék, ami nagyobb, mint a piaci átlag. Emellett a járványügyi helyzet kiváltotta új vevői igényekhez is gyorsan tudtunk alkalmazkodni azáltal, hogy kiépítettük online értékesítési csatornáinkat. Ma már nem meglepő, ha reggel arra ébredünk, hogy az éjszaka folyamán eladtunk egy-egy autót a virtuális térben.”

2020 meghatározó trendjei

Markó Zoltán elmondása szerint a környezetvédelem kérdése egyre inkább foglalkoztatja a potenciális vevőket, amihez ösztönzőleg hat(ott) az állami, elektromos autóvásárlási támogatás is. Az árérzékenység azonban nem jelenti egyben azt is, hogy az ügyfelek lemondanának olyan igényeikről, mint a megfelelő biztonságtechnika, vagy a különböző kényelmi funkciók és a szórakoztató elektronikai eszközök.

Inkább benzin, mint gázolaj

A gázolajos gépjárművek továbbra sem a vásárlók kedvencei a Duna Autó Cégcsoport vevőinek, mindössze 24,7 százalékuk tette le voksát mellettük. A többség, 66,2 százalék továbbra is a benzineseket részesítette előnyben 2020-ban.

Új kedvencek

Érdekes változások történtek a 19 márkát forgalmazó kereskedés vevői preferenciái között. Az évekig legsikeresebb Skoda Octaviához ugyanis felzárkózott a Kia Ceed, a 2020-ben új autót vásárlók közül a legtöbben ezt a két modellt választották. Őket pedig továbbra is a Suzuki Vitara és a Honda CR-V követi a Duna Autó Cégcsoport vásárlóinak népszerűségi listáján.

Kategóriánkénti top 3

Fotó: Shutterstock

SUV:

  • Suzuki Vitara
  • Honda CR-V
  • Volvo XC40
  • Alsó-közép:

  • Kia Ceed
  • Škoda Octavia
  • Suzuki SX4
  • Kisautó:

  • Renault Clio
  • Dacia Sandero
  • Honda Jazz
  • Ilyen lehet 2021

    Óvatos optimizmussal tekintenek az évre a magyar autópiac szereplői. Mindenki előre néz, és a tavalyi, nagyságrendileg 128 ezres személygépkocsi-forgalomhoz képest 5-9 százalékos növekedést várnak. Persze ezt jócskán alakíthatják majd a koronavírus 3. hullámának hatásai, valamint az átoltottsági arány alakulása.









    Google News
    A legfrissebb hírekért kövess minket az Metropol Google News oldalán is!

    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.