
Nem hallgattak az orvosok Benjaminra, szorongásnak vélték a tüneteit: agydaganattal diagnosztizálták a 25 évest
A fiatal férfi ugyan már egy műtéten átesett, még vár rá egy másik.
Nem egyszeri leszállásról volt szó, hanem folyamatosan gyakorlatoztak a magyar pilóták. Két nap alatt nyolcórányi próbarepülést hajtottak végre. Az eseményről a Hír TV Radar című műsorának a stábja is tudósított.
99 év után ismét magyar hidroplán landolt a Dunán, mégpedig az Adony és Lórév közötti szakaszon.
A történelmi repüléseket a Duna közel egy kilométeres szakaszán a Magyar Vízirendészet emberei felügyelték. A mostani fel- és leszállásokat tapasztalt utasszállító pilóták gyakorolták. Szécsey Márton pilóta szerint a vízre szállás nem ördöngösség. „A le- és felszállásnak van egy sajátos technikája, de ez elsajátítható, tehát egy átlagos képességű pilóta is könnyűszerrel meg tudja tanulni” – mesélte a Radarnak.
A vízben való landolásnál nemcsak a széljárásra, hanem különböző, úgynevezett uszadékfákra is figyelni kell. A mostani repüléseket hosszas előkészületek, és a különböző hatóságokkal való egyeztetés előzte meg. „Az utóbbi hónapok erről szóltak, gyakorlatilag 0–24-ben, hogy ki mit, hogyan és hol mit fog csinálni, ki miben segít, kinek mi a feladata, de sikerült egy nagyon jó csapatot összerakni” – magyarázta Házas Gábor repülésirányító.
A Gellért szállónál szállt le az első
Hazánkban legelőször 1922 decemberében a Gellért szállónál szállt le az úgynevezett hidroplán. Ettől a naptól kezdve, folyamatosan lehetett utazni az Aeroexpress gépeivel akár Bécsbe vagy Zágrábba is. Sőt egy évre rá, már a Balatonra is indultak menetrend szerinti repülőtaxi járatok.
A fiatal férfi ugyan már egy műtéten átesett, még vár rá egy másik.
A végéhez közeledik a nagysikerű showműsor.
Ne higgyük, hogy ők egy magyar párt! Ők egy brüsszeli párt, ez egyértelmű.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre