„A 6 méteres, semmiből semmibe vezető bicikliúton még lendületet sem lehet venni. Ez Karácsonyék hozzáállásának mintapéldája, hiszen fővárosi fejlesztésről beszélünk” – mutatott ráSzentkirályi Alexandra. A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje bemutatta azt az egyszerre nevetséges és balesetveszélyes rákospalotai kerékpárutat, amelyet a Metropol talált meg a XV. kerületben.
A Metropol munkatársai a helyszínen is megszemlélték tavaly a pár méteres kerékpárutat, a saját szemünkkel győződtünk meg róla, hogy sehonnan sehová nem vezet –, de a végére gondosan felfestették az „elsőbbségadás kötelező” útjelet. A szakasz alaposan kiverte a biztosítékot a helyiek körében is.
Íme Szentkirályi Alexandra videója:
A Metropol által megkérdezett helyiek azt mondták, szerintük teljesen felesleges ez abicikliút. Szerintükebből a pénzből inkábba Rákos utat kellene újraaszfaltozni, mivel az sok helyen förtelmes állapotban van.
Szó szerint kerülgetni kell a kátyúkat. Szuper az is, hogy számos utca 30-as övezet lett, de a fekvőrendőrök egyes utcákban olyan magasra sikerültek, hogy a kocsim alját meghúztam vele
– nyilatkozta felháborodva egy lakos. A már említett Rákos utca–Dugonics utca kereszteződésében pedig egy olyan biciklitárolót alakítottak ki, amely közvetlenül az autósáv mellett van, a helyiek szerint balesetveszélyes.
Milliárdok veszélyes kerékpáros-fejlesztésekre
A közelmúltban Újlipótváros lakói szembesültek érthetetlen helyzettel, egy csomó helyre ugyanis kerékpárossávokat és kerékpárosnyomokat festettek fel Karácsonyék. A felháborodás nem azért tört ki, mert közúti jelekkel segítik a biciklisek haladását, hanem azért, mert ezeket rengeteg egyirányú utcába festették fel, szembe az autóforgalommal. Az autósok kiakadtak, de sok kerékpáros is a fejét fogta az újabb életveszélyes „fejlesztés” kapcsán. Ezek a fejlesztések záró akkordjai voltak a botrányok sorozatát kiváltó VEKOP-os támogatásból megvalósult elemeknek, amiknek keretében több mint 8 milliárdot fordított a főváros kerékpáros-,,fejlesztésekre”. Ennek közel egymilliárdos eleme volt a „Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest II., III. és XIII. kerületében” című projekt. A helyzet a szokásos: koncepció nincs, csak ötletelés és egy vödör sárga festék, aztán a forgalommal lesz, ami lesz… – így „fejleszt” várost Karácsony Gergely, miközben 5 éve semmilyen igazi új beruházás nem történik Budapesten.
Szentkirályi: Tiszta, rendezett és közlekedési káosztól mentes várost csinálok Budapestből!
„Azt ígérem, hogy ha én leszek a főpolgármester, haladni fog ez a város a szó szoros és átvitt értelmében is, meg fog szabadulni a bénító közlekedési káosztól, tiszta, rendezett közterek fognak minket várni” – mondta elSzentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje a Városligetben tartott sajtótájékoztatóján. Mint mondta: a következő napokban és hetekben azon fog dolgozni, hogy minél többet beszéljen Budapest ügyeiről, és a fővárost érintő saját terveiről. A következő napokban és hetekben is járja majd a fővárosi kerületeket, és folytatja a kampányt.
Szentkirályi Alexandra március végén jelentette be, hogy elindítja a Kamuméter számlálót.