A Nobel-díjas fizikus csodálatra méltónak nevezte a Nemzeti Hauszmann Program részeként eredeti formájában helyreállított történelmi termet.
Nem mindennapi vendége volt a megújuló Budavári Palotanegyednek – számolt be róla a Várkapitányság. A Budavári Palota elsőként újjáépített, történelmi helyiségét és a hozzá tartozó kiállítást a 2023-as esztendő fizikai Nobel-díjasa, Krausz Ferenc tekintette meg. A nemzetközileg ismert és elismert tudóst Fodor Gergely kormánybiztos, a Várkapitányság vezetője vezette körbe az épületben és a tárlaton.
Krausz Ferencet elvarázsolta a Szent István-terem szépsége és annak részletes kidolgozottsága. A világszerte ismert és elismert magyar tudós a világ csodájaként jellemezte a II. világháborúban elpusztult, de mostanra eredeti formájában helyreállított történelmi helyiséget. A Zsolnay pirogránit faliképek láttán pedig az volt az érzése, mintha azok le akarnának lépni a falról.
A terem újjászületése bizonyítja, hogy Magyarországon napjainkban is léteznek olyan mesteremberek, akik képesek nagyszerű értékek újraalkotására
– mondta a Nobel-díjas professzor, aki kiemelte azt is, hogy örömmel és büszkén viszi majd a világba a Szent István-terem jó hírét.
A régi pompáját a Nemzeti Hauszmann Program keretében visszanyerő helyiséget 2021. augusztus 20-án nyitották meg újra. A termet a Nobel-díjas magyar fizikussal együtt már közel 250 ezren látogatták meg a megújuló Budavári Palotanegyedben.
A helyiség és a hozzá tartozó kiállítás látnivalói után Krausz Ferenc figyelme a jövő generációja felé irányult, ugyanis a Petőfi Sándor Gimnázium fizika fakultációs diákjai tehették fel kérdéseiket a világhírű magyar professzornak.
A móri születésű, Németországban élő és kutató fizikus, Krausz Ferenc 2023-ban vehette át a fizikai Nobel-díjat két kutatótársával megosztva az attoszekundumos fényimpulzusokat létrehozó kísérleti módszerekért.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre