
"Kedden mentünk volna báli ruháért" - Anyukája talált rá az elhunyt diáklányra
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Százmilliók mentek el új bicikliutakra, miközben az utak, zebrák állapotát nem tartják fenn.
Nagyon durván lekoptak a fővárosi utak felfestései, mert mintha iodén szeptemberben nem újították volna fel őket az iskolakezdésre - erről itt közöltünk fotós összeállítást. Az autós terelővonalak sok helyen már nem is látszanak. A zebrákból is csak 1-2 csíkmaradvány látható Budapest számos pontján, amit videós anyagunkban is bemutattunk. Eközben azt láthatjuk, hogy Karácsony Gergelyék és a baloldali vezetés "locsolja" a százmilliókat a bicikliutakra. Karácsonyék az 1,7 milliós Budapesten csupán pár ezer ember megmozgató "közösségi költségvetésükre" mutogatva hivatkoznak népakaratra, miközben az autósok és a gyalogosok biztonságával nem törődnek.
Eközben a főváros irányítása alatt álló Budapest Közút kevesebb új gyalogátkelőt létesít. Míg 2020-ban 48, 2021-ben pedig 54 darab zebra létesült a gyalogosok biztonságos közlekedéséért, 2022-ben már csak 38. Majd ahogy felpörgött a "bicikliút-őrület", 2023-ban már csak 22 darab zebrával bővült a főváros ezidáig. Ezzel szemben azt láthatjuk, hogy a bicikli utakra iszonyatos pénzek mennek el. 2020-tól 2022-ig 54 millió 814 ezer forintot költöttek összesen a 3 év alatt új kerékpársávok kialakítására, majd 2023-ban minden eddigitől több, 124 millió 336 ezer forint közpénzt költött erre a közút Karácsonyék parancsára, míg "útburkolati jelek, felfestések felújítására/újrafestésére" 75 milliót. Karácsonyék idén ezzel majdnem kétszer annyi pénzt költöttek bicikliutakra, mint a teljes budapesti úthálózat lekopott felfestéseinek pótlására.
Miközben Karácsonyék százmilliókat költenek kihasználatlan dolgokra, a Budapest Közút már 2021-ben megkongatta a vészharangot. Beszámolójukban leírták, hogy ijesztő mértékben növekszik a fővárosban a beavatkozást igénylő utak száma, ami a jelenlegi támogatási rendszer mellett drasztikus minőségromlást fog okozni az elkövetkezendő években.
Íme a főváros saját statisztikája, vagyis a Budapest Közút Zrt. által kezelt közutak állapotának várható alakulása a rendelkezésre álló források függvényében:
A Budapest Közút saját elmondása szerint kevés pénzt kap a burkolati jelek felújításához is. Egy közérdekű adatkérésre válaszolva a Közlekedési Igazgatóság bevallotta, hogy a lekopott felfestések egyharmadát tudják csak a Karácsonyék által megszavazott összegből felújítani:
,,Az utóbbi évek gyakorlata szerint éves szinten 50 000 m2 körüli jelek felújítását teszi lehetővé az anyagi keret. Ez nagyjából a harmada a szükséges mennyiségnek, ezért a lekopott burkolati jelek között rangsorolnunk kell, és jelentős részük felújítására csak az elkövetkező években kerülhet sor."
Megugrott Budapesten a gyalogosgázolások száma az elmúlt időszakban. A lekopó felfestések miatt az autósok is sokkal nehezebben veszik észre a gyalogátkelőket. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a 2020-as és 2021-es 580 körüli szám 2022-re már 720 fölé ugrott, 2023-ra - az év közbeni adatokat vizsgálva - pedig valószínűleg még ettől is több gyalogosgázolás lesz a főváros útjain.
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Napról napra változik az aszteroida becsapódásának esélye.
A tudósok régóta vizsgálják a megmagyarázhatatlan lényeket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre