A Mészáros Csoport a Covid-járvány óta támogatja programjával az iskolákat.
2020-ban indult el a High-Tech Suli program a Mészáros Csoport támogatásával. A programnak köszönhetően már 34 iskola rendelkezik modern tantermekkel, digitális eszközökkel és innovatív környezettel. A diákok így igazi high-tech környezetben tanulhatnak.
Lézervágó, 3D nyomtató, robotika szakkör és modern, felszerelt high-tech tanterem – csak néhány dolog azok közül, melyekkel a High-Tech Suli programban résztvevő iskolák diákjai találkozhatnak. A Mészáros Csoport által támogatott High-Tech Suli program 2020-ban indult, most pedig, három évvel később, egy konferenciára várták a résztvevő iskolák pedagógusait, hogy bemutassák az elmúlt évek eredményeit. A konferencián részt vett Mészáros Lőrinc alapító, Dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke, valamint az alapítvány kuratóriumának tagja, Horváth Ádám is, aki a High-Tech Suli program szakmai vezetője.
A High-Tech Suli program digitális tantermek felszerelésével és a tanárok támogatásával segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy a világ megismerése mellett a bennük rejlő tehetséget is fel tudják fedezni.
Az alapítvány célja, hogy az iskoláknak módszertani, oktatástechnológiai és infrastrukturális fejlesztéseket biztosítson és támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését. A program keretein belül a tanárok eszközhasználati, módszertani képzésben és anyagi támogatásban is részesülnek.
A High-Tech Suli programban résztvevő iskolák diákjai így ki tudják bontakoztatni tehetségüket és esélyegyenlőséget kapnak más, elit iskolákkal is.
Az ötletet a Covid-világjárvány ihlette, amikor a távoktatás rávilágított a digitális eszközök hiányára az oktatásban. Dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke a saját bőrén, lányán keresztül tapasztalta meg a nehézségeket, aki távoktatásban tanult otthon. Akkor döntötte el, hogy szeretné digitális eszközökkel és modern környezettel támogatni a magyar iskolákat, hogy a diákok valódi high-tech környezetben készülhessenek fel a felnőtt élet kihívásaira.
„Amikor én voltam iskolás, nem voltak még digitális eszközök a tanórán. De nyilván, ha az embernek van egy gyermeke, akkor rajta keresztül látja a helyzetet és a gyerek is nagyon sok visszajelzést ad"
2020-ban beütött a Covid, ami élesen rávilágított arra, hogy a modern oktatás és az iskolák felszereltsége egy kicsit talán elmaradott. Ezekből a tapasztalatokból gyúródott össze ennek a programnak az ötlete
– nyilatkozta a Ripostnak Dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke és a program egyik megálmodója, aki nem szerette volna, ha egy egyszeri tablet- vagy laptoposztásban merül ki a segítségnyújtás. Valódi együttműködést és támogatást szeretett volna adni az iskoláknak.
Nézd meg Dr. Várkonyi Andrea nyilatkozatát:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre