A BKK korábbi tájékoztatása szerint február 20-án, hétfőn a népligeti felüljáró belváros felé vezető szakaszának egyik sávját lezárták, és elkezdték a műszaki felméréshez kapcsolódó munkálatokat. Stábunk azonban kint járt a helyszínen, és nem látott lezárást, a forgalom zavartalanul haladt két sávon, mindkét irányban.
A BKK tájékoztatása szerint február 20-án, hétfőn kezdődtek volna el a népligeti felüljáró műszaki felméréséhez kapcsolódó munkálatok, ami sávlezárással is járt volna a felüljáró belváros felé vezető szakaszán. Szerkesztőségünk stábja azonban kint járt a helyszínen, és azt tapasztalta, hogy a munkálatok még nem kezdődtek meg, sávlezárásnak pedig nyoma sincs: a forgalom zavartalanul haladt a szokásos módon, két sávon.
A BKK szerint hétfőtől kezdődően a belváros felé csak egy sávon lehet haladni a hídon, a valóságban azonban ez nem így van. Sávlezárást és munkálatok nyomait sem láttuk a helyszínen kedd reggel, pedig hétfőn elvileg el kellett volna kezdődnie.
A korábbi tájékoztatás szerint a felüljáró Pénzverde előtti szakaszán, a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel választják majd le, ezt azonban nem láttuk a helyszínen. A forgalom zavartalanul haladt mindkét sávon.
A műszaki felmérésre elvileg azért van szükség, hogy a szakemberek pontosabb képet kapjanak a hetvenes években épült felüljáró állapotáról. A műszaki felmérés keretében a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két gerendát is kibontanának az építmény szerkezetéből, amelyeket laboratóriumban vizsgálnának meg.
A szakemberek a munkálatok folyamán azt vizsgálják majd meg, hogy el kell-e bontani a népligeti felüljárót vagy sem. A munka azonban feltehetően csúszik, hiszen a felüljáró említett szakaszán nem láttunk szakembereket, sem lezárást.
A helyszíni munkák várhatóan július elején fejeződnek be. A BKK azt javasolta a belváros felé ezen a szakaszon közlekedőknek, hogy autó helyett inkább válasszák a tömegközlekedést, azon belül is az M3 metró vonalát. Erre azonban egyelőre semmi szükség, hiszen nincs lezárás.
A népligeti felüljáró az érvényben lévő súlykorlátozás betartásával a felmérés idején is biztonságosan használható marad, azaz a 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át rajta, valamint a 19 tonnánál nehezebb, BKK által üzemeltetett buszok sem.
A BKK tájékoztatása szerint a munkálatok a Budapest Közút Zrt. megbízásából kezdődtek volna el, így megkerestük mindkét céget azzal kapcsolatban, hogy miért nem láttunk a helyszínen lezárást kedd reggel, ha hétfőn elvileg megkezdődtek a munkálatok. FRISSÍTÉS: A BKK azt válaszolta lapunknak, hogy a témában keressük a Budapest Közút Zrt.-t, mert ők az illetékesek. ÚJABB FRISSÍTÉS: A Budapest Közút Zrt. is válaszolt lapunknak, és azt írták, hogy egyelőre nem felújítás, hanem állapotfelmérés zajlik. Íme a válaszuk:
"A népligeti felüljáró műszaki vizsgálat során érintett része február 20-tól munkaterület, hétfőn megtörtént a munkaterület átadása a vállalkozónak. A felmérés ideje alatt folyamatosan arra törekszenek, hogy minél kevésbé zavarják a közúti forgalmat. Az első napokban előkészítő munkákat végeznek a szakemberek, amelyekhez nem feltétlenül szükséges a forgalmat korlátozni, ilyen például a felüljáró alatti részen a közvilágítás kiváltása, áthelyezése. A felüljáró állapotfelméréséhez kapcsolódó munkálatok várhatóan március 3-án lépnek abba a szakaszba, amelyekhez elengedhetetlen a forgalom korlátozása.
Üdvözlettel:
Budapest Közút Sajtó"
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre