Szakértők szerint az irodai munkavégzéssel szemben nem fogja teljes mértékben egyhamar átvenni az uralmat a home office, hiszen a márkaépítésben fontosabb szerepe van az irodai jelenlétnek, mint gondolnánk.
A járványhelyzet felerősítette a távoli munkavégzéssel kapcsolatos igényeket, a vállalatok eközben a munkahelyi élmény fokozásával próbálják az irodába csábítani az embereket – árulta el Racskó Balázs, a CBRE szakértője.
A koronavírus miatt vált igazán elterjedtté az otthoni munkavégzés, azonban az irodai munkavégzés és a home office hatékonyságát már régebb óta mérlegelik. A két tábor között kialakult vita már a 2010-es évek végére meglehetősen központivá vált. A járványhelyzet miatt kialakult kényszeres bezártság pedig felerősítette a távmunkával kapcsolatos igényeket, amit a vállalatoknak figyelembe kell venniük. A munkavállalók előtérben részesítik a hibrid munkavégzést, mikor az aktuális tevékenységükhöz mérten szükséges időt töltenek irodai környezetben.
A Benelux államokhoz képet a kelet-közép-európai régió piaca kevésbé engedi meg a teljes távmunkavégzést. Szakértők szerint azonban ha egy cég minden alkalmazottja otthonról dolgozna, és nem lenne szükség irodára, akkor a munkavállaló és az esetleges ügyfél nem kötődne emocionálisan is egy márkához. Hiszen amikor valaki belép egy irodába, azonnal létrejön egy első benyomás, amit az iroda kialakításával befolyásolhatunk pozitív irányba.
Az otthonról végzett munka nem ad lehetőséget a munkatársaknak a szocializálódásra.
„Mivel a munkatársakkal töltjük életünk egy igen jelentős részét, az iroda »piactérként« is kell szolgáljon: egyfajta közösségi tér, ahol az emberek együtt ötletelhetnek, projekteken dolgozhatnak, szellemi termékeket adnak-vesznek és ugyanakkor élik a társadalmi életüket, szocializálódnak” – részletezte Racskó Balázs, a CBRE Workplace Consultancy & Change Management üzletágának vezető tanácsadója.
[...] Számos munkavállaló számára életkörülményeiből adódóan saját otthona a legideálisabb iroda. Mások esetében viszont gyakran áthidalhatatlan tényezők nehezítik meg az otthoni munkavégzést, legyen szó lakótársakról, zajszennyezésről vagy akár szimplán az ideális terek, eszközök hiányáról. Ebben az esetben az irodai környezet egyfajta menedékként is szolgál a dolgozóknak, ahova elvonulhatnak, kényelmesebbé és hatékonyabbá téve ezáltal a munkavégzésüket – fejtette ki a vezető tanácsadó.
A munkahelyi stratégia kialakítása komplex folyamat, mely számos elemből állhat. Például:
– ingatlan optimalizálásának vizsgálata
– a szervezet felépítésének és üzleti céljainak megértése
– vállalati kultúra és a dolgozói összetétel sajátosságainak feltárása
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre