Kiakadtak a budapestiek: Karácsony Gergely, a „dugók ura” megint provokál megoldás helyett - Videó!

A Metropol megkérdezte a fővárosiakat, mit szólnak, hogy Karácsony a gyorshajtókat regulázná meg. Szerinte ugyanis ez a fő probléma manapság, miközben közlekedni is alig lehet a városban, akkora a dugó.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.04.25.
„dugók ura”

Durva véleményt fogalmaztak meg a budapestiek a Metropolnak amiatt, hogy szerintük a főpolgármester egy újabb látszatintézkedést hirdetett meg, a gyorshajtást célba véve. Szerintük ugyanis nem, hogy gyorshajtani nem lehet, de haladni sem az állandósult dugók miatt, amiért maga Karácsony a felelős.

Ma már a nap bármely szakában dugók tartják fel a közlekedést Fotó: Metropol/Markovics Gábor

A budapesti állapotokról sok mindent elárul, hogy jelenleg kizárólag a buszsávban lehet normális sebességgel közlekedni, igaz, ezek az útszakaszok a legkevésbé sem az autósoknak vannak fenntartva. Ez persze Karácsonyt nem zavarja, hiszen ő több alkalommal is a szabályokat megszegve száguldozott – sofőr vezette – szolgálati járművével, miközben mások a dugóban ültek. Az autósok ellen irányuló, újabb népszerűtlen intézkedést egyenesen hülyeségnek tartják, a többség szerint pedig a dugók felszámolását kellene Karácsonynak mihamarabb megoldania. Mint ismeretes, a főpolgármester egy rendőrségi statisztikát látva megreformálná a szerinte legsúlyosabb közlekedési problémát, a gyorshajtást. A tervei szerint, előbb társadalmi egyeztetésre bocsátaná az intézkedések kialakításának kérdését, majd a Városháza egy hosszú távú koncepció kialakításával, 2050-ig nullára csökkentené a gyorshajtók számát Budapesten.

Úgy tűnik, Karácsony Gergely neheztel az autósokra Fotó: Magyar Nemzet/Teknős Miklós

„Szerintem itt képtelenség haladni, nem hogy gyorshajtani”

Megkérdeztük a budapestiek véleményét Karácsony Gergely legújabb ötletéről, amellyel a gyorshajtókat venné célba.

Gusztáv: „Ez a gyorshajtás büntetés már megint valami farzsebből előhúzott hülyeség. Van egy teória arról, hogy Karácsony 4-5-ször bukott a jogosítvány megszerzése közben, ráadásul édesapját egy autó ütötte el. Lehet, hogy az autósok nem szimpatikusak a számára”.

Gusztáv úgy gondolja, Karácsony csak neheztel azokra, akiknek sikerült a jogosítvány megszerzése Fotó: Metropol

Gergely: „Szerintem nem jó ötlet kiszorítani a kocsikat. A fővárosban szükségesek az autók egyrészt, másrészt mindenhova autóval megyünk, egyre inkább ez lesz a trend és nagy valószínűséggel ezzel csak akadályoznák a haladást.”

Gergely rossz ötletnek tartja a kocsik kiszorítását a városból Fotó: Metropol

Mihály: „Szerintem itt képtelenség haladni, nem hogy gyorshajtani. Nekem az egész gondolkodásmódjuk furcsa. Saját magát kéne kiszorítani, nem a kocsikat. Szakember kezébe kéne adni az irányítást, aki felelős döntéseket tud hozni.”

Mihály szerint mindenkinek könnyebb dolga lenne, ha Karácsony magát szorítaná ki és nem a kocsikat Fotó: Metropol

Péter: „Nem lenne jó megoldás, nem halad a sor. Így nincsen gyorshajtás. A gyorshajtók büntetése az nem megoldás, inkább azokat kéne, akik bemennek a kereszteződésbe, vagy biciklisávba, buszsávba. Ez látszatmegoldás.”

Péter úgy érzi, amúgy sem halad a sor és így egyébként sincsen gyorshajtás Fotó: Metropol

Balesetveszélyesek a dugók!

A leálló- és parkolósáv mellett felfestett bicikliutak is elviselhetetlen dugókat okoznak, ami szintén balesetveszélyes a szakmai szervezetek szerint, ahogyan az is, hogy Karácsonyék eszetlen módon zártak le egyszerre menekülő útvonalakat, mellékutcákat és főutakat, az egy időben elrendelt felújítások miatt. Arról nem is beszélve, hogy minden rendőrségi statisztika azt mutatja, a halálos balesetek elsöprő többségét (különösen városon belül) nem az abszolút gyorshajtás okozza, hanem más szabálytalanságok (például a zebra figyelembe nem vétele, a jobbkezes utcák elnézése, vagy az úgynevezett relatív gyorshajtás – amit egyáltalán nem lehet szankcionálni). Tehát az egész stratégia – ha egyáltalán elkészül – semmire nem lesz jó.

Tavaly óta folyik a „nagy budapesti emberkísérlet”, az autósok kiszorítása

Ahogy a Metropol is megírta, a fővárosi autósok kálváriája tavaly tavasz óta tart. Először jöttek az értelmetlen és átgondolatlan körúti biciklisávok, amikről Karácsony Gergely sem a lakossággal, sem a civil szervezetekkel nem egyeztetett. Majd szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását, az eszetlen kapkodás miatt eközben gyakran egyszerre zárták le a fő- és elkerülő utakat, Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd másfél évi töketlenkedés után csak júniusban záratta le a Lánchidat a felújítás miatt. Nyáron jöttek a Blaha Lujza tér felújítási munkálatai forgalomterelésekkel, betontömbökkel, sávlezárásokkal. A körúti lámpaprogramot is oda-vissza állítgatták, miközben újabb „forgalomcsillapítási” ötleteket próbálgatnak Erzsébetvárosban. Amikor Karácsony Gergelyt a tarthatatlan közlekedési állapotokkal szembesítették, azt javasolta az autósoknak: „szálljanak ki a kocsiból, és menjenek gyalog”.

Lemértük: plusz 44 percet veszteglünk a Karácsony-dugókban

Lapunk kétszer is lemérte, hogy Karácsony Gergely átgondolatlan felújításai, szervezetlen útlezárásai miatt mennyit veszteglünk a reggeli csúcs idején a fővárosi dugókban a normál menetidőhöz képest. A Budapest 6 különböző útvonalán mért adatok szerint 2021. június 9-én átlagban plusz 28 perc volt a normálishoz képest az idő, amelyet a végeláthatatlan kocsisorokban állva töltöttünk. Június 24-én, a Lánchíd lezárása után megismételtük a mérést a korábbi útvonalakon. Akkor már átlagban plusz 44 perc volt a dugókban várakozás ideje. Mindez a hőségriadó kellős közepén.

Az óriási dugók miatt jelentősen megnövekedett a menetidő Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

Karácsony elintézte a közlekedést, de magával kivételez

Bár a baloldali városvezető irányítása alatt gyakorlatilag tönkretette a budapesti autós közlekedést, ha úgy hozza a helyzet, magával azért szívesen kivételez. Ugyanis két alkalommal is lebukott, amikor hivatali autójában sofőrével, a saját maga által okozott dugót, szabálytalankodva kerülte ki, a buszsáv használatával – írja az Origo.

Tavaly novemberben az Erzsébet hídon kapták rajta, amint a buszsávban közlekedett, miközben a munkába igyekvő autósok a hídon ácsorogtak. Ezzel megszegte a KRESZ előírásait, és a buszsávban rövidítette meg a hosszú menetidőt. Karácsony úgy kommentálta az ügyet, hogy nem emlékszik arra, hogy éber állapotban buszsávban közlekedett volna, de nem tartja teljesen kizártnak, hogy ez mégis előfordult. Majd ezek után sofőrjét tette meg bűnbaknak.

Idén januárban megismételte a műveletet, és ismét surranópályán próbált menekülni az általa okozott dugóból.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás