Kirabolták a villamoson? A BKKopó elmondja, mit kell tennie

A tömegközlekedési eszközökön és közvetlen közelükben számtalan rablás, lopás történt és történik.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2020.10.13.
rendőrség rablás táska BKKopó pénz

Tisztelt Szerkesztőség!

Néhány napja észrevétlenül kilopták a táskámból a pénztárcámat. Nem vettem észre, csak utólag, de valószínű, hogy a Blaha Lujza téri villamos megállóban vagy a villamoson lophatták el, mert elég sok kétes arcú utas szállt ott fel a 4-es villamosra, és a közelemben utaztak. Az aluljáróban még vettem jegyet, ott megvolt a pénztárcám. A Jászai Mari térnél szálltam le, majd az ott lévő boltban akartam vásárolni, de akkor már nem találtam. Körbenéztem a környéken, de nem volt sehol. A bankkártyámat letiltattam, de elég sok készpénz volt benne, valamint a havi bérletem és néhány iratom. Jó lenne, ha visszakaphatnám. Kinek kell bejelentem a rablást?

Utazáskor mindig figyeljünk a táskánkra (Fotó: Shutterstock)

Mindig a rendőrséget kell értesíteni

Olvasónk levele alapján a BKKopó ismét utánajárt a témának. A Budapesti Közlekedési Központ válasza szerint a rablást követően a lehető leghamarabb jelentsük az esetet a rendőrségnek.

- A közbiztonság fenntartása, vagy egy bűncselekmény felderítése nem a BKK feladata, hiszen nincsenek ilyen jogköreink. Ilyen esetben mindig a rendőrséget kell értesíteni.

A BKK-nak is jelezzük a rablást

Bár a hatóság feladatai közé tartozik elkapni a tolvajt, a BKK ehhez minden segítséget biztosít, sőt azt kérik, az áldozat feléjük is jelezze a problémát.

- Ha az esetet rögzítette egy olyan kamera, ami a BKK, vagy a BKK szolgáltatóinak tulajdonában van, akkor természetesen a rendőrség kérésére azt mindig átadjuk. Emellett minden egyéb módon segítjük a bűncselekmények felderítését, ha arra a hatóság is igényt tart. Ha önnel szemben bűncselekményt követnek el, akkor a rendőrség értesítése mellett érdemes a BKK ügyfélszolgálatát is megkeresni a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon, vagy a [email protected] e-mail-címen – mondta a vállalat a Metropolnak.

Rablás esetén mindig a rendőrséget kell értesíteni (Fotó: Shutterstock)

Utazáskor figyeljünk a táskánkra!

Az tömegközlekedési eszközökön való utazás során mindig figyeljünk a táskánkra. Az összes rekeszét, zsebét cipzározzuk, gomboljuk össze, és ne használjunk ilyenkor olyan típusút, aminek nem tudjuk lezárni minden nyílását. Fontos az is, hogy vastag anyagból legyen azért, hogy az esetleges tolvaj ne tudja késsel könnyen kiszakítani. Ha pedig felszállunk a járműre, vegyük magunk elé a táskát, így nem tudnak a hátunk mögött észrevétlenül belenyúlni.

Mit kell tennünk?

  • Tiltsuk le a bankkártyánkat: Erre a bankok belföldön már a nap 24 órájában lehetőséget biztosítanak telefonon. Személyesen bankfiókban is meg lehet oldani. A leggyorsabb módszer azonban ha netbankon vagy applikáción teszed meg mindezt. Külföldről is gyorsan és hatékony letilthatod a bankkártyádat. Erre a célra minden banknál létezik egy ingyenesen hívható szám, de ebben az esetben is használhatóak az internetes felületek.
  • Blokkoljuk a telefonunkat: A telefonunkat a szolgáltatónál írásban vagy személyesen tudjuk kérni a letiltás okának feltüntetésével. Ha szeretnénk mindenképpen visszaszerezni a készüléket méressük be hol is van jelenleg. A szolgáltatónál van erre lehetőség, de már számtalan applikáció létezik, melyek szintén ezt a célt szolgálják.
  • Cseréljük le a zárat: Ha rablás során a lakáskulcsunkat is elvitték, azonnal cseréltessünk zárat. A lakcím kártyánk alapján ugyanis hamar kideríthető a lakhelyünk, és így a tolvaj nemcsak a táskánkat, de a lakásunkat is kirabolja.
  • Új okmányok kellenek: A hivatalos papírjainkat az okmányirodában tudjuk pótolni. Azonnal kérhetünk helyettesítő iratokat, amíg elkészülnek az új okmányaink. Rablás esetén ezért nem kell fizetnünk.








  • Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás