Sokszor annyi mindennel foglalkozunk egyszerre, hogy igencsak fontossá vált jól beosztani az időt.
Általában igaz, hogy akik folyton halogatnak, nem tudják tartani a határidőket, vagy akik mindig elkésnek, azoknál leggyakrabban a feladatok súlyozása okozhat problémát. Íme három módszer, ami segíthet, hogy ne vesszünk el a teendők sűrűjében!
A problémára megoldást nyújthat az Eisenhower-mátrix. Az Amerikai Egyesült Államok 34. elnökét az időgazdálkodás nagymesterének tartották, lássuk, miben rejlett a titka! Sajnos az kevés, ha csak azt tudjuk valamiről, hogy fontos és/vagy sürgős – meg kell tanulni a kategóriájának megfelelően kezelni az adott teendőt.
Az amerikai produktivitásszakértő, David Allen dolgozta ki a GTD-módszert. Az elnevezés a Getting Things Done rövidítése, és magyarul annyit tesz: Intézz el mindent! Lényege, hogy segít a tennivalókat egy logikus és praktikus rendszerbe helyezni. Lássuk az öt lépést, amit érdemes a munkafolyamatok részévé tenni!
Egy amerikai kutató és időmenedzsment-guru, Cal Newport vizsgálatai során azt állapította meg, hogy az ember nem lesz előrébb csupán azzal, hogy listázza a feladatait. Szerinte így nem látszik, hogy mennyi időt igényel egy teendő elvégzése, és azt sem lehet felmérni, hogy az illető mennyi feladatot tud megcsinálni egy adott napon. Az ő módszerének lényege leegyszerűsítve az, hogy minden feladatot be kell írni a naptárba, méghozzá a becsült időszükséglettel együtt. Amennyiben előre látod, hogy nem fogod tudni teljesíteni az egyiket, akkor azt át kell pakolni az adott héten egy másik időpontra. Fontos, hogy egy bejegyzett feladat végzésekor ne engedd, hogy bármi más közbejöjjön. Mindezeknek köszönhetően nagy valószínűséggel nem csúsznak össze a teendőid, és azt is képes leszel felmérni, hány és milyen típusú feladatot tudsz valóban megfelelően ellátni a hét folyamán – írja a Fanny magazin.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre