A korai felnőttes kinézet, a felnőtt, női attitűdöket magukra erőltető kamaszok jelensége magában hordozza egy életszakasz kimaradását.
A felnőtté válás egy természetes folyamat, amely önmagunk kereséséről szól, kicsit még gyerekek, kicsit már felnőttek vagyunk ebben a korban. Felgyorsult a világ, mindenki mindenkivel versenyzik és életünk részévé vált a közösségi média is. Miért van ez ekkora kihatással a tizenéves korosztályra? Mik azok a látványos változások, amelyek a Z és Alfa generáció velejárói? A témában dr. Csák Annamáriával, gyermekklinikus szakpszichológussal és pszichoterapeutával beszélgetett a life.hu újságírója.
A szakember a következő témákat érintette a tinik korai felnőtté válásával kapcsolatban:
A Life beszámolója szerint egy kamasz fejében hihetlen mennyiségű információ kavarog egy nap alatt, írtó sok inger éri a digitális világ és kommunikáció hatására. Ebbe a felgyorsult világba szinte beleszületett a mai generáció és muszáj felvenniük a ritmust, ahhoz, hogy "elegek" legyenek társaik számára. Ez szorongást idézhet elő és a megfelelési kényszer hatására előtörhet bennük a vágy a korai felnőtté válásra.
A lányok nemi érése is egyre korábbra tehető, ezáltal az igényük is a felnőtté és nővé váláshoz. A folyamatos versenyzés jellemzi ezt a generációt, mindenki jobb akar lenni a másiknál, szebb, okosabb, csinosabb, népszerűbb. Ehhez természetesen a közösségi média is nagyban hozzájárul.
Anyukáink, nagymamáink generációja sokkal később került a kamaszkorba. Abból is látszik, hogy a menstruációjuk később jött meg. Manapság már 10 éves korban eljön ez a nagy változás. A szülők igyekeznek mindent megadni gyermeküknek a táplálkozás, a vitaminok terén, ami régebben nem volt jellemző. Ez viszont csak a biológiai fejlődésre vonatkozik, a lelki, érzelmi fejlődést ezt nem követi. Sőt igen nagy a kontraszt a biológiai és intellektuális fejlettség és az érzelmi fejlettség között
- fejtette ki a szakember.
Ha szeretnéd elolvasni, hogyan fejti ki a fenti témákat Csák Annamária, a Life oldalán elolvashatod.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre