
"Ez elfogadhatatlan" - Szentkirályi Alexandra a rakparton tartott sajtótájékoztatót a fővárosi káoszról
A főpolgármester nem a budapestiek problémáival foglalkozik.
A szakértők radikális lépéseket sürgetnek.
Döbbenetes eredményre jutottak nemrég egy brit tanulmányban: ebből az derült ki, hogy a diákok, amennyiben nem változtatnak a jelenlegi telefonhasználási szokásaikon, akár több évtizedet is elpazarolhatnak az életükből. Ez alapján ugyanis egy átlagos középiskolai, főiskolai vagy egyetemi hallgató naponta öt és fél órát használja a telefonját, ami akár 25 évet is jelenthet az életéből. Az a bizonyos négy százalék pedig, amely kilenc vagy még több órát tölt a készülék nyomkodásával, 41 évet fecsérelhet el a képernyő előtt kuporogva.
A Fluid Focus által az év első öt hónapjában végzett kutatás rávilágít az okostelefon-használat arányára, a tanulásra és a figyelemre gyakorolt negatív hatására, valamint a hallgatók azon vágyára, hogy csökkentsék ezt az időtartamot. Az adatok megszerzéséhez 1346 középiskolás, 198 egyetemi és 1296 főiskolai hallgató képernyő előtt töltött idejét követték nyomon. A képernyőket uraló alkalmazásműfajok a közösségi média, az üzenetküldés és a streaming voltak. Mint kiderült, a képernyő előtt töltött átlagos idő az életkorral nő: a középiskolások esetében ez öt óra 12 perc volt, míg az egyetemistáknál már hat óra 12 perc. Számos diák reggelente a telefonját nézi meg elsőként, illetve ez az utolsó, amire lefekvés előtt még rápillantanak. Aggasztó módon a fiatalok 68 százaléka úgy véli, hogy a telefonhasználatuk negatívan befolyásolja a tanulmányi teljesítményüket, ennek ellenére a megkérdezettek körülbelül 40 százaléka ismerte csak be, hogy tanulás közben folyamatosan ránézeget a telefonjára. Továbbá, a diákok közel fele (47 százalék) gondolja úgy, hogy az éjszakai telefonhasználat zavarja a gondtalan alvást, ez az arány pedig az egyetemisták esetében 66 százalékra emelkedett.
A tanulmány szerzői ezek után sürgették az iskolákat, főiskolákat és egyetemeket, hogy tegyék a digitális jólétet a tantervük és a stratégiai terveik részévé. Arra is ösztönözték őket, hogy jutalmazzák az egészséges digitális viselkedést tanúsító diákokat.
Egy másik javaslat az volt, hogy az egyetemi előadásokat 60 vagy 90 percről 30 perces blokkokra csökkentsék, így igazodva az új generációk rövid figyelemtartamához. Hozzátették, a legnagyobb változás, amelyet a diákok megtehetnek, az az, ha a telefonjukat a hálószobán kívül hagyják, akár 45 perccel azelőtt, hogy lefeküdnének. A szerzők arra is kérték a minisztereket, hogy a technológia túlzott használatát közegészségügyi problémaként kezeljék, illetve azt szeretnék, ha ez egy a Z generációra irányuló közegészségügyi kampány legyen.
Ez a kutatás egy tükör. Arra kényszerít minket, mint társadalmat, hogy szembenézzünk egy kellemetlen igazsággal: tudtunkon kívül egy függőséget okozó technológiákat adtunk a gyerekeink kezébe a legformálhatóbb éveikben, anélkül, hogy megértettük volna a kockázatokat. Azonban nagyszerű volt látni - és ez mindannyiunknak reményt adhat -, hogy a diákok tisztában vannak a negatív hatásokkal. Tudatosak, reflektálnak, és egyre motiváltabbak a változásra. Sokan máris próbálkoznak. Csak megfelelő oktatást, megfelelő eszközöket és a változásba vetett hitet kell biztosítani számukra
- jelentette ki Glenn Stephenson, a Fluid Focus társalapítója, a Daily Mail beszámolója szerint.
A főpolgármester nem a budapestiek problémáival foglalkozik.
Gondtalan családi vakációnak indult...
Jelenleg is zajlik a Voks 2025 szavazatok összesítése.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre